Datorn iFokus

Datorn

Etikettvarningar
Läst 4617 ggr
dudute
0

Gratis tidredovisningssystem?

Jag jobbar på ett litet snabbt växande företag som börjar bli för många att hålla reda på (15).

Har du testat ett gratis tidredovisningssystem som du är nöjd med? Om du är mycket nöjd och det kostar lite lagom är det också intressant.

Man ska kunna sätta upp tid på olika projekt och enkelt få ut bra rapporter. Det vore också bra om systemet kunde hålla reda på den anställdas innestående komptimmar och semesterdagar.

Zpookey
0

Blev lite konfunderad….
Ett snabbt växande företag med 15 anställda…och som letar efter ett gratis tidsredovisningsprogram??? Tjänar ni inga pengar på företaget?

Att välja ett program som är gratis är bara dumt. Efter ett tag så kanske ni behöver ett kraftfullare…och hur går det då med att uppgradera från ert befintliga?

SPCS-Lön borde väl göra det du är ute efter men det är inte gratis.

Eftersom att jag antar att det är ett legitimt företag som redovisar moms och andra avgifter så vet du väl att du kan dra momsen och skriva av mjukvara och hårdvara va?

Snålheten bedrar visheten brukar det ju heta…och det stämmer ofta.

dudute
0

Jag håller egentligen med dig. Det är bara det att det verkar som att jag är den enda som tycker att vi behöver ett program. Alla andra verkar nöjda med att fylla i varsitt excelark för sin egen tid och dessutom ett excelark för varje projekt de lägger tid på. Och jag har också hört att det finns många system som är gratis och då vore det ju synd att missa något bra. Om det finns något…

dudute
0

Har någon använt SPCS Lön? Fördelar/nackdelar?

Zpookey
0

Vi kör SPCS-lön på jobbet och det fungerar superbra.

Länk till Visma (som de nu heter istället för SPCS)

Där kan du läsa om alla deras program och vad de klarar av.

Chrihanna
0

Och för att få in en annan vinkling, så kan jag varmt rekommendera Hogia Lön.

Hur betalas lönen ut hos er idag? Manuellt även det? Jag kan garantera att den som sköter om lönerna effektiviserar sitt arbete ordentligt med ett lönesystem.

_RS_
0

Man kan få tak på Office 2000-premium för några hundra på tradera… Det har ett klart tillräckligt kraftfullt system för projekt, tidsredovisning och löneberäkning/fakturering.

Dessutom kan man ju alltid uppgradera den om man tror sig behöva "det senaste"…