Varför?
Varför försvinner mina iconer så fort jag spelat GTA Vice City eller The Sims? Någon som vet? Har alla drivrutiner som behövs till mitt gfx och till DirectX. Har ett visserligen gamalt GeForce4 MX440 AGPx8 64Mb, 1024 i ram. Har inga problem med några andra spel. Bifogar en skärmdump. Har prövad uppdatera skrivbordet men inget händer. För att få tbx allt som vanligt måste jag reboota burken.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ingen som vet eller har något förslag?
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Något säger mig att det har med säker borttagning av maskinvara att göra, som strular.
Ett förslag. Har du testat det här efter du spelat och ikonerna försvinner:
Start/Kör. Skriv: msconfig och tryck OK. Välj Autostart och välj Markera Alla. Starta om. Nu tror jag alla dina ikoner kommer tillbaka på skrivbordet också, utan att du ska behöva reboota datorn efter varje avslutat spel i alla fall.
Ska testa detta. Tack…
Funkade inte…. Men va värt ett försök.

Jag tror att det beror på att grafikkortet inte orkar att ställa om upplösningen/bilden, speciellt inte om du kör Vista.
Det du kan prova är att ändra upplösningen och andra grafikinställningar i spelen och se om det funkar, annars så är det till och skaffa ett bättre grafikkort
Jag kör XP och båda spelen klaras galant med endast 64 mb ram på grafiken. Tjejen kör sims på sin 400 MHz burk, os XP med 512 mb ram och 64 Mb ram på gfx utan problem.

jag tror säkert att spelen går bra att köra men att grafikkortet inte alltid klarar av att gå ut ur helskärmsläge.
Ok, men spelar betydligt mer krävade spel så som BHD utan problem.