Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1954 ggr
Jeeeppaaaa
0

Spyware i bakrunden..

Tjooo..! Är de någon som vet något Gratisprogram mot Spyware?? Som är helt gratis och inte måste betala, har nämligen Testat Ad-Aware och SUPERantispyware och Ashampoo Bullguard och Spywarefigher..Dom alla är gratisprogram och funkar rätt bra. Men sen så testade jag ett till program som hette Spyware Doctor och detta program sökte då igenom datorn och hittade en massa annat som dom andra inte hittar, och då tryckte jag på knappen "Tabort" men då var man tvungen att köpa de och registrera sig, vilket ja tyckte var onödigt.

Är de nu någon som vet ett jättebra program ?? Hojjta gärna till!! Tack på förhand alla datorägare! SkrattandeGlad   //Jeeeppaaaa

Oscar
0

Spybot search and destroy brukar jag använda, finns på Download.com

Zpookey
0

Förvånas faktiskt över att folk inte tänker lite längre….(nu menar jag inte dig Jeeeppaaaa, utan folk i allmänhet….man skaffar ju t ex inte bilförsäkring efter att man krockat)
Jag menar att man lite då och då gör sökningar i datorn för att kolla om man fått in skräp….är det inte bättre att installera ett program som förhindrar att det kommer in i datorn från första början? Har det väl kommit in i datorn så kan det ju ändå redan ställt till med en massa.
Sen är många av programmen rent skräp som mest visar en massa "false positives" som cookies etc.

Windows Defender är ett program som iallfall försöker att stoppa spyware innan det kommer in i datorn och det är helt gratis och hämtas på Microsofts hemsida.

[PeterWem]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Genom att blockera tredjepartscookies i webbläsaren får man bort de flesta false positives som adaware reagerar på. Genom att köra No Script blockeras dessa med. Genom att gå ut på aftonbladet.se kontaktar följande sidor din dator, bortsett från aftonbladet:

yahooapis.com

Google-analytics.com

instadia.net

revsci.net

research-int.se

Alla dessa blockerar No Script, vilket inte du förlorar någonting på att den gör.

Jeeeppaaaa
0

Okej, tackar tackar..har fått bort de mesta nu, men ja blockar tredjepartscookies också, så ska det vara lugnt. Tack

//Jeppa  Skrattande

Jeeeppaaaa
0

Men förresten, hur blockerar jag tredjepartscookies då ??? Jag trodde att jag kunde när ja skrev det förra.

Tack

[PeterWem]
1

I IE: verktyg, internetalternativ, sekretess, avancerat, blockera cookies från tredje part.