Qtek älskar Bluetooth (inte!)
Jag blir snart sur!
Jag har försökt att få min dator och min QTEK s100 att kommunicera med varandra via blåtand men det fungerar inte. Båda enheterna ser varandra men jag kan inte få dem att fungera tillsammans. Enligt manualen ska det i princip skötas automatiskt men det gör det absolut inte.
I MS ActiveSync ska man kunna synkronisera datorn med Qteken men hur jag än gör fattar inte ActiveSync att Qteken är ansluten via Blåtand. Det finns inte ens optionen att ansluta någonting via blåtand i ActiveSync.
Vad ska jag göra?
Snart blåser jag om hela min dator bara för att vara säker på att det inte är någonting gammalt som stör. SUUUUCK! :-(
Tom
Jag har inte försökt använda blåtand för någonting med min qtek. Tycker i princip aldrig att blåtand fungerat bra på någon telefon. Jag fördrar hederliga gamla USB-kabeln. Då laddar man dessutom telefonen samtidigt.
Mvh // Johan
Det finns två (kanske fler) olika sätt att köra BT under Windows XP. Microsofts egna BT-drivrutiner funkar erkänt dåligt och man rekommenderas att köra Widcomm-drivrutiner istället. Problemen du beskriver skulle kanske kunna lösas med att installera om din BT-hårdvara i PC:n.
Förhoppningsvis kan någon av följande länkar vara till hjälp:
http://www.jonsguides.com/bluetooth/driver.html
http://h18007.www1.hp.com/support/files/
hpcpqdt/us/download/22318.html
// Måns
Installera drivrutinerna du fick med Bluetooth-porten. Det gjorde jag och det fungerar mycket bra. Jag har visserilgen inte försökt synka något men jag kommer åt allt i telefonen via Utforskaren.
Vänliga hälsningar
Niklas
Tänk också på att du måste skapa en koppling mellan dator och telefon och ange samma lösenord i båda enheterna. Det missade jag i början. Då fungerade det inte.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har liknande problem med mitt bluetooth system. Den vill inte kännas vid Nokias HS-3W headset. Köpte ett paket från Clas Olsson som gör det möjligt att sända ljud via bluetooth. Just nu så ligger jag under med 2-0 mot systemet.
För övrigt så finns nya programvaran och drivers på nätet om någon vill testa med sin bluetooth enhet. Se bild.
Vet inte om programvaran är kopplat ihop med deras tooth enhet men man kan alltid testa.