Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 594 ggr
papa-bear
0

nod32 stoppar smileycentral för mig

när jag går till smileycentral har mitt virusprogram och spybot vilda bataljer för att stoppa installationen och registerändringar, någon annan som upplevt detta?

Jalking
0

Inte jag, installerar aldrig sånt, men testa att googla på smileycentral. Du hittar mycket intressant… och var glad för att nod32 stoppar skiten.

[cocuyo]
0

Det här påminner mig om när jag började arbeta vid lamptillverkningen och skaffade en testapparat som testar elsäkerheten.

Första lampan som testades hade jordfel och testet avslutades med röd blink och ljudsignal. En 'mer erfaren' person stoppade då in kontakten i ett vanligt eluttag och lampan tändes, varefter han kom till mig och sade att det var fel på apparaten för att lampan inte hade godkänts fasten den fungerade…

Att den var livsfarlig för att jordledningen inte var kopplad till höljet eller det extra eluttaget märktes ju inte.

Så; fundera lite över varför antivirusprogrammet varnar. Om du inte vill ha säkerheten utan hellre tar emot trojaner, spionprogram och virus, ja då är det ju alldeles onödigt med antivirusprogram.

Men se till att du har installationsskivan för operativsystemet. Du kommer att behöva den.

johan
0

Smiley Central är väl ett välkänt spyware-ställe som man ska hålla sig bort från.

Mvh // Johan

papa-bear
0

ok, kanske skall varna dem borta på kolhydrater iFokus, de verkar ha varit dit, några av dem i alla fall.

johan
0

#4: Förmodligen. Och var där man använder deras smileys så klistrar den in feta blaffiga länkar och bilder med reklam för deras tjänst…

Mvh // Johan