Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 746 ggr
flikkan
2008-04-17 22:07
0

Hjälp!

Hur gör jag när jag glömt lösenordet till användarkontot som är "adminsatören" eller vad det nu heter!?   Behöver hjälp

Väldigt tacksam för svar

_RS_
2008-04-17 22:39
0

Vad händer och varför behöver du adminlösen?

flikkan
2008-04-17 22:51
0

För att jag är dum nog att ha lösenord til admin… kontot och ja.. jag har alla bilder all musik allt där… och jag kommer inte åt ngn av det nu ;/

_RS_
2008-04-17 22:54
0

Men, ursäkta nu mig här en stund… har du glömt ett lösenord som du mer eller mindre använt dagligen?

Anledningen till att jag frågar är inte för att fördumma dig på något vis, utan jag vill vara säker på att jag inte hjälper dig att göra något som du inte borde. Alltså gå in som administratör på någon annans dator.

flikkan
2008-04-17 23:08
0

Nej, haha.. så är det inte :P Jag är tolv år och tror inte jag skulle klara av det :P   Men jag har bytat lösenord för ngra dagar sen och kommer nu inte på det igen :P    Kag förstår att du blir misstänksam :)

flikkan
2008-04-17 23:10
0

Men andledningen till att jag frågar är för att jag kommer inte åt mina bilder jag tagit på våra djur och familjekorten.. En i släkten är ganska bra på sånt här och han ska försöka installera om hela datorn och se om det funkar då ;)

_RS_
2008-04-17 23:40
0

Okej, jag hade inte tänkt att skriva ut lösningen här iallafall, men nu har jag inget intresse att ge dig min msn heller, se det som lite åldersdiskriminering… hahaha.

Nej, men jag vill inte lämna ut mina uppgifter till minderåriga, hoppas du förstår det och att vi alla kan hoppas att fler vore sådana.

Om den här personen skall installera om, se då bara till att han/hon inte raderar några filer och/eller formaterar hårddisken. Windows skall isåfall installeras i en ny mapp, ta det sedan därifrån. Det finns inga garantier för att det är så enkelt, har du krypterat filerna eller gjort mapparna privata räcker det tyvärr inte. Då får man utföra ytterligare åtgärder.

flikkan
2008-04-19 13:36
0

Okej, det vah en som sa till mej att man kan starta datan i felsäkert läge… det kan kanske funka..