Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1087 ggr
Jeeeppaaaa
0

Vart är ljudet?

Jag har ett Pinnacle Tv-kort i min dator, och har kopplat antennsladden och kan se på kanalerna som vi har, men det som är värre är att INGET ljud kommer?.

Bilden och allt är suveränt! Men vart är ljudet? Någon som vet nån instälning? Eller vet vad som är nyckeln till detta? TackCool

Zpookey
0

Min första fråga är varför har du med en betygsättning?

Sen som svar på din fråga.
Det är inte säkert att ljudet följer med i antennsignalen…får du ljud i ljudutgången på datorn?

Har du ställt in att ljudet ska gå ut via ditt Pinnacle-kort i ljudinställningarna i kontrollpanelen?

Jeeeppaaaa
0

Därför jag vet inte :S Råka bli så , men stör det dig eller??

men om inte ljudet följer med antennsignalen, vad gör man då? Förresten så borde det väl följa med, eftersom det följer med till en vanlig tv..

Zpookey
0

Jo men någonstans borde det finnas en inställning där du väljer att ljudet ska följa med antennsignalen.

I bruksanvisningar för sådana kort så brukar det stå under felsökningsdelen vad man ska göra om t ex inte ljudet fungerar…har du kollat den?

[kobbeuffe]
0

Jag hade ett pinnaclekort för ett tag sen och jag vill minnas att det måste vara en kabel mellan tvkortets ljudutgång och ljudkortets aux ingång, sån platt med 4 kablar likadan som går till cdromen.

Jeeeppaaaa
0

Okej, tack så mycket. Ska försöka testa det igen när jag har tid, nu har jag fått nog med trassel! Oskyldig

Men tack ni som svaraSkrattande