MS Outlook
Jag använder mig av MS Outlook 2002 på ena datorn. På en annan dator körs MS Outlook 2000.
För det första gillar jag layouten bättre i MS Outlook 2000 och för det andra så har MS Outlook 2002 börjat kärva på sistonde.
Därför undrar jag om det på något sätt går att få MS Outlook 2000 på även min andra dator, antingen genom att ladda ner det någonstans eller om man på något sätt kan skicka/bränna över det från datorn där 2000 redan är installerat och lägga in det på andra datorn?
Råd och tips tas emot tack :)
/US Trader
Outlook är det enda Office-programmet som du inte kan ha flera versioner av sida vid sida. Du kan alltså enbart en Outlook 2000 eller Outlook 2002.
Att nedgradera version kan ibland vara klurigt. Du bör därför avinstallera hela Office 2002. Installera därefter Office 2000 istället. Du kan sedan uppgradera Word, Excel och PowerPoint om du vill det.
Har du möjlighet tycker jag dock att du ska uppgradera till Outlook 2003. Gränssnittet är otroligt mycket bättre än både 2000 och 2002. Dessutom har säkerheten ökats enormt!
Du kan inte överföra en installation för den ena datorn till den andra. Du måste ha tillgång till installationsprogrammen, t ex från skivan.
Mvh // Johan
Tack Johan, jag kör på ditt tips!
Fungerade fint, tackar!