Datorn hittar inte mobilen
Hej,
tror den här frågan lämpar sej här på Datasidan, mer än på telefoner (där jag också ställt frågan).
Jag har en Nokia 6131. Det är inget fel på drivrutinerna i mobilen, inte heller på CA-53 kabeln eller fel på datorns USB. Ändå får jag felmeddelande om att mobilens drivrutiner inte hittas på datorn.
Allt fungerade tills jag gjorde en uppdatering av PC Suite 6, efter det började problemet.
Viktigt! Har testat mobil + kabel på den andra datorn och där fungerar allt perfekt, allt hittas direkt och det går att komma åt mobilen via PC Suite 6.
Men på den andra datorn så går till och med Support bet. Jag har fått tipset att ; via köra en speciell Cleaner av PC Suite 6, använda CCleaner, ta bort alla antivirusprogram, intallera PC Suite 6 på nytt, etc. etc. Men (se bild) felmeddelanden kommer ändå upp när man kopplar in CA-53.
- Kopplar in CA-53
- Datorn hittar drivrutinerna (står det) och mobilen
- Felmeddelande blå ruta kommer upp direkt därefter (se bild)
Problemet gäller på en ACER Travelmate laptop med XP.
Är det någon av er som kan tänkas ha någon klurig idé om vad jag mer kan testa med? / Börjar få gråa hår snart…. /
Kontrokllera minnet i datorn. En trasig minnesmodul kan ge den här sortens problem, det räcker med att en enda liten minnesadress är korrupt.
Ladda hem memtest86 och kolla om minnet är felfritt.
Om du har två minnesmoduler kan det eventuellt funka om du tar bort den ena.
Ok Cocuyo, det ska jag testa direkt!
Under tiden är här en länk från Nokia forum där tydligen betydligt fler än jag har samma dilemma, men ingen (inte heller support) verkar veta hur man löser det!
2# Jag blir inte klok på hur memtest86 fungerar eller villken av länkarna jag ska ladda ner (har XP)?
Med risk för att att låta väldigt tjatig (men det bjuder jag på
) så visar jag två skärmdumpar till som visar vad som händer när mobilen kopplas in i datorn.
Såg på både svenska och amerikanska forumet att det är hur många som helst som har just det här problemet, men ingenstans går det att läsa om det är något program som blockar eller hur man löser det!
Dump 1 : Hämtning av drivrutinerna påbörjas