IE stängs ner.....
vi har fått ett problem på ena datorn här hemma. Man loggar in på internet och tjoff så åker man ur, ibland efter 2 sekunder och ibland efter 2 minuter och däremellan funkar det.
Är det någon som vet vad det kan bero på?

Är det trådlöst eller TP-lina till routern?
Trådlöst
En fråga….
Du skriver att IE stängs ner i rubriken….och att du blir utloggad i texten…..vilket är det?
IE är inte internet…det är bara en webläsare. Stängs IE av eller blir du bara utloggad fast IE fortfarande är öppet?
Vad har du för typ av internet? Uppringt eller bredband? Om du har bredband (vilket jag antar att det är)…behöver du användarnamn och lösenord?
Är det så att du bara får "sidan kan inte visas"?
Händer samma sak om du kopplar en sladd mellan datorn och routern?
Det är lite lättare att lista ut problemet om du är lite mer exakt på vad som händer :)
Tyckte jag var tydlig *S* det är IE som stängs ner, precis som om man skulle klickat på krysset. Uppkopplingen är det inget problem med, då t.ex. msn fortfarande funkar när det händer. Har även kollat signalen, mycket hög.
Vi har bredband. Nej hennes dator är "styrd" och låst till vår router.
Har inte testat med sladd mellan datorn och routern och har ingen så lång heller :o/
Har du testat att ominstallera IE? När började det hända? Vilket program installerade du senast innan det började hända?
Det började bara tjoff för ca 2 veckor sedan. Men nu håller jag på att ominstallera och det verkar hjälpa…..