sökfunktionen fungerar inte
behövde göra en sökning men märkte att den inte fungerar nu
Skulle de inte behövas en grupp som hette wm på varje fokus där man kunde ställa lite frågor om funktioner och när man tycker att något inte fungerar ?
mvh/bjorsa
Ja, det är tyvärr så att sökningen inte fungerar något vidare just nu, men vi är på gång att göra om hela sökningen så att vi tar hjälp av Google för att söka även internt på iFokus.
Angående en webbmaster-grupp så blir det ofta så att man kontaktar värden på sajten. Alla värdar och vi administratörer har en gemensamt sajt där vi diskuterar bland annat buggar.
Mvh // Johan

Ok ,Att jag behövde sökning hör ihop med mitt inlägg rädda tömd papperskorg :-)behöver nämligen söka på bjorsa så att jag kan plocka hem mina bilder igen då dom försvannt i den mappen som jag kastade av misstag .
Då blir de väl en sökmotor så att man kan söka på tex bjorsa och få den att spara alla bilderna i en mapp på en gång :-))skojade bara men har du något förslag på något enkelt sätt att sedan när sök fungerar att just få hem mina bilder igen ?
mvh/bjorsa
Provata att söka på site:ifokus.se bjorsa på Google för att få fram allt som Google har indexera hos oss med ditt namn med på sidan.
Mvh // Johan

tack Johan,
Tog altavista istället då jag gillar den bättre men skrev sökningen som du men fattar inte de blvit så många bilder tar ju en stund att få ner med högerklick å spara men nåt skall man ju ha att göra:-))
mvh/bjorsa
#5: Den fungerar väl rätt bra nu? Jag testade nyss att söka på ord med åäl och det gick bra.
Mvh // Johan
Jag letade efter Smålandsvillan på hemmet.ifokus men fick inga träffar. Däremot fick jag träff på Fiskarhedenvillan. Båda förekommer i samma inlägg.
Nix…å, ä och ö funkar inte på ifokus-sökingen…iallafall inte med IE6.
Jag sökte på "söka" och "tänkvärt" här på sajten och det gick bra.
Hmm. Det skulle kunna vara så att brödtexten kodas om som ä istället för "ä". det gör att fritextsökningen inte förstår att det är samma sak. I ämnesraden görs ju inte det och då fungerar det.
Mvh // Johan