Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1208 ggr
tokage
0

Hjälp! Snabbt!

Jag behöver hjälp med min skärm!

Alla mappar och text och allt är jättestort och det går inte att ändra skärmupplösningen!

Jag formaterade om datan igår. Och jag kan inte installera nya drivrutiner för grafikkortet, för jag har ingen aning om vilket grafikkort jag har…

Snälla någon som vet vad jag kan göra?

Mvh Antonia (jag inte är expert med datorer och jag är rätt så dålig på att förklara…)

Zpookey
0

Vad är det för en dator?

Lättast för oss att hjälpa dig om vi vet.

tokage
0

Nu sitter jag vid min systers data, då det har blivit värre.

Nu när jag sätter på datan så går den igång, men när windows ska köras så blir skärmen bara svart… Jag hör men ser inget…

Jag har windows xp home edition, skärmen är Acer AL1715, och datorn en dell.. kommer inte ihåg exakt modell, ska springa och kolla

tokage
0

Datorn är en dell optiplex gx270

Zpookey
0

Hade du skrivit dell optiplex gx270 i google så hade du hittat följande länk som går direkt till sidan med drivrutinerna till datorn.

http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=us&l=en&s=gen&ServiceTag=&SystemID=PLX_PNT_CEL_GX270&os=WW1&osl=en&catid=&impid

Där finns lite olika drivrutiner till grafikkortet…men om du skriver in servicetag på sidan så får du fram exakt vilken det är…alternativt tar du hem de olika drivrutinerna som finns och testar att installera dom….försöker du installera fel kommer du bara att få ett felmeddelande…och då testar du nästa tills det fungerar.

Kaj
0

Om det är en dell kan du gå in på deras supportsida. Där finns en fun ktion där du skall ange din service tag nummer (hittar du på datorn) så listar dell alla drivrutiner och programuppdateringar som finns och du behöver.

tokage
0

jo där har jag kollat. Men hur gör jag nu? Jag kan ju inte installera något när jag inte kan se något? :/

[cocuyo]
0

När du startar datorn trycker du F8 när Windows börjar ladda så får du upp en meny där du kan välja felsäkert läge. Där borde du kunna installera drivrutiner.

tokage
0

#7 Okej, tack så mycket! Ska testa!

En till fråga som kanske är lite du

tokage
0

åh, dumma tangentbord. Det jag skulle skriva var, en till fråga som kanske är lite dum men vilken i listan är drivrutinen till grafikkortet? :)

Zpookey
0

Video = Grafikdrivrutinerna

tokage
0

Tack så hemskt mycket för hjälpen! Min data funkar igen! :D