Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1502 ggr
KrutiZ
0

Vista+Grafik= ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla glada och mindre glada. Jag har ett problem som gäller vista. Jag har köpt en ny laptop, har haft den i 2dagar nu. Problemet är det att ibland (väldigt ofta) så fryser skärmbilden sig och allt annat fortätter såsom musik och film, Men bilden fryser till. Efter ett tag så kommer det upp ett medelande som säger någe i stil med "Grafikkortets drivrutiner har återställts". Vad ska jag göra för att lösa detta emormt jobbiga problem ? Jag har kollat om det finns några uppdateringar men Ack så finns det inga. Jag vet inte mer vad jag kan göra, så jag vänder mej till detta forum för lite seriösa svar/förslag.

Tackiförhand

Mvh: Daniel

Zpookey
0

Testa att installera servicepack 1 till vista om du inte redan har den installerad.

Länk

KrutiZ
0

#1, okej, ser även att det är JÄTTE många andra uppdateringar som är "Misslyckade". hur göra man för att snabbt och säkert hämta om dom som är misslyckade?

tacksam för hjälpen

Zpookey
0

Var har du köpt den?

KrutiZ
0

#3, netonnet

johan
0

Om det är nVidia som gjort grafikkortet är deras drivrutiner ökända för att strula på Vista. Men det ska tydligen ha släppt bättre drivrutiner för några veckor sedan, så kontrollera vilket grafikkort du har och installera eventuellt uppdaterade drivrutinerna.

Mvh // Johan

KrutiZ
0

#5, Datorn säger att det inte finns några bättre än vad som redan finns =S. Fan jag blir galen på vista, skulle gärba villja byta till XP, men då kmr vissa funktioner slta fungerar såsom fjärrkontrollen och camen. =/

Zpookey
0

Det är bara att gå tillbaka till Netonnet och säga att de sålt en vara till dig som inte fungerar. Köper man en dator med ett operativsystem så ska allt fungera från början…

KrutiZ
0

#7, det är sant. men det tar emot att behöva göra om allt, typ lägga in nya saker igen, tog en evighet att fixa med allt. HATAR VISTA!!!!!!!. Men man får väll försöka leva med det. XP kommer ju ifs att döut snart så det är kankse lika bra att anpassa sej till det nya!. But Still

Zpookey
0

XP kommer inte att dö ut än på några år….däremot kommer nog Vista att dö ut fortare eftersom att majoriteten väljer att hoppa över vista och gå direkt på Windows 7 när den kommer i slutet av nästa år.

Vaad är det förresten för en massa program du har hunnit att installera på två dagar? Är du säker på att det inte är något av dina program som ställer till det?

KrutiZ
0

hum, okej. Nej , alltså en massa musik och filmer är det och några program, Men jag tror inte att det är dom program jga installerat, tror inte att det är dems fel