Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 792 ggr
Sidentassen
0

HJÄLP, har problem med min externdisk...

Finns det någon i  eller omkring Västerås (Bor själv i Ramnäs) som skulle kunna hjälpa mig?

Jag har en externdisk där jag förvarat ALLA mina foton i en mapp + alla hemsidor som jag jobbar med i en annan mapp. En natt när jag jobbade i ett bildbehandlingsprogram och satt med bilder från denna externdisk och gjorde en image till min hemsida så låste allt sig när jag skulle spara det i min hemsidemapp. jag hade klickat spara som och skrivit namnet och den började arbeta. Sedan bara ballade allt ur. Jag stängde datorn och startade den nästa dag. Då var HELA min fotomapp tom + min hemsidemapp?

Nu har jag fått för mig att det går att leta rätt på sådant ändå, men det är överkurs för mig. Jag är ju otroligt ledsen över att ha förlorat allt så jag skulle bli väldigt glad om någon som är kunnig skulle vilja hjälpa mig…….så

SNÄLLA du som kan och bor i närheten av mig, hör av dig……jag är så ledsen över att ha förlorat allt i mapparna…..

Hälsningar Lotta I Ramnäs

Tramsa
0

Hur har det gått?

Sidentassen
0

Har inte fått något napp alls? :-(

Hjortronsylt
0

Sökte på nätet efter info. Viktigast är att du inte har sparat annan information i den mapp som blivit tom, för då är tidigare information överskriven.

Det här företaget kanske du kan prata med och rådfråga?

Här har du två program som du kan välja att testa annars. Dom återställer även oavsiktligt raderade filer.

Sidentassen
0

1000 TACK för den informationen, jag ska ta och kolla upp detta imorgon.

Och du, här har du en till som ÄÄÄÄlskar hjortronsylt, vad vore ett kylskåp utan denna underbara guldskattKyss

Hälsningar Lotta P

Hjortronsylt
0

Vad kul, håller tummarna för att det funkar också!

Mvh från en Hjortron-syster till en annan.   :-)

Sidentassen
0

Vill bara hålla dig informerad om vad som sker. Discen håller på att scannas men det tar tid, lååååång tid vill jag lova. Nu har et rullat på i snart två dygn men den är inte färdig ännu och jag vågar inte gå in och kolla. Men jag lovar att berätta vad som hänt när den är färdigt.

Hälsar Lotta P