Datorn iFokus

Datorn

Etikett: nätverk-och-brandväggar
Läst 3029 ggr
olandsfamiljen
0

Inaktivera virusskydd/brandväggar?!

Jag har windows vista. Sen har jag panda antivirus 2008, som en provprenumeration till september. Men det krånglar med internetuppkopplingen o antagligen är det konflikter mellan olika säkerhetsprogram?

När jag köpte datorn var det McAfee på datorn första 30 dagarna. Men det var så dyrt o prenumerara på det så jag avinstallerade det. Jag har windows brandväggen av. Men nu när jag kollade så står det att det finns flera brandväggar igång? O då stod McAfee kvar där på kontrollpanelen, men hur tar jag bort det?

O hur inaktiverar jag windows säkerhetssäkerhet program?

Vista verkar ha mkt säkerhetsfunktioner, undrar nästan om man behöver annat virusprogram!!

Hjortronsylt
0

Har inte Vista själv, men helt klart är att McAfee och Panda krockar på något sätt. Även fast du avinstallerat det så ligger det kvar i systemet och blockar.

Och Panda i sej är inte det mest enkla att konfigurera, har själv Panda IS 2008  (Ps. håller mer och mer med dej, Zpookey om du läser det här).

Steg ett: Har du helt avinstallerat McAfee från Kontrollpanelen    ->Lägg til/Ta bort?

Jag rekommenderar också att du gör en fil-rensning eftersom det alltid ligger kvar fil-ändelser som inte kunnats ta bort vid den vanliga avinstallationen, vilket i sin tur ställer till det vid installation av annan brandvägg.

CCleaner är ett mycket bra program att rensa filändelser med!

olandsfamiljen
0

Jag har tagit bort programmet o hittar det inte bland program.

Dessutom är ju windows säkerhetsprogram aktivt. Kanske ska ta bort panda istället om det är så svårt? Räcker det med windows säkerhet, har hört det är bra säkerhet mot vad XP o de var?

olandsfamiljen
0

Är det gratis det där filrensprogram ovan?

olandsfamiljen
0

Jag har tydligen 3 aktiva spionprogram aktiva med men hittar inte hur jag inaktiverar ngt av dem….suck, HJÄLP!!!

Hjortronsylt
0

Det hjälper oftast inte med att bara inaktivera, du måste ta bort allt helt.

Gå in i Start - Sök. Skriv in "McAfee" och sedan Sök.  Markera sedan allt du får upp och ta bort det. Använd sedan CCleaner för att ta bort fil-ändelser som blivit över (ja, CCleaner är gratis).

olandsfamiljen
0

Fast om jag söker den vägen hittar inte datorn ngt dockument!!!

Det ända stället jag ser den är under säkerhet i kontrollpanelen, skyddade koder, virusprogram…. o under brandvägg…