Hemsidesleverantör som stöder Frontpage 2003?
Jag har skaffat Frontpage 2003 och börjat jobba på en hemsida. Tänkte lägga ut den på Telia men det verkar inte funka med frontpage. Blev då medlem i Spray eftersom jag såg att det skulle funka där - men inte då, inte 2003.
Är det nån som har tips på var jag kan få en gratis hemsida, ha nytta av frontpage och slippa separat ftp-program? Det ska vara så enkelt som möjligt för jag är lite trög när det gäller sånt här….
Frontpage har FTP-stöd inbyggt. Däremot så kanske Frontpage Server Extensions krävs för vissa funktioner. Det är jag lite osäker på.
Har inte så bra koll på gratisalternativen. www.doteasy.com har fungerar bra för min pappa. Han använder Frontpage, men kanske inte så mycket av lyxfunktionerna.
www.ballou.se tror jag har ganska billiga alternativ där du kan ha fullt frontpagestöd. Ballou är dom som driftar iFokus.
Mvh // Johan

Ja, Frontpage server extensions krävs men funkar bara för 2000 och 2002 - inte 2003.
Ska kolla alternativen som du nämnde.
Tack!
Många av funktionerna i Frontpage 2003, t ex min favorit Dynamiska webbmallar, kräver att du har en webbplats lokalt när du gör din sida, men när filerna väl är FTPade till servern krävs ingenting.
Jag tror att det är liknande med Fotoalbum-funktionen.
Navigationsfunktionen kanske kräver det iofs…
Mvh // Johan

Kollade doteasy och det verkade bra ända tills jag kom till prislistan och insåg att Frontpage Extensions inte ingår i gratisversionen.
Så jag letar vidare. Får väl bli telia + ftp kanske… Men visst är det dåligt att Frontpage inte funkar hos Telia….

He he, ja, varför är inte allt gratis? Telia har en webhotelltjänst där frontpagestödet ingår i tjänsterna standard och avancerat. Det går att ordna för Webhotell enkel mot pristillägg.
Det websidesutrymme som ingår i accesstjänsten (bredbandet) ligger på Unix/Linux och där finns inga planer på att installera Frontpage extensions på de servrarna. Det finns nog inga planer på att installera just nånting. Nån räknare, det är väl vad man kan göra med dem, och HTML
Behöver man mer avancerat är tanken att man ska använda sig av tjänsten Webhotell.