Spara ner från radio
Hej!
Enkel men för mig svår fråga. Går det att spara ner en intervju från SR:s sida? Jag vet inte om det går men kanske andra vet bättre? Har en som jag skulle vilja spara där jag var med. Eller är det så att man måste köpa intervjun via SR (i detta fall P4)? Tack på förhand!
Morgan

testa med orbit downloader det ska kunna spara allt du ser eller hör i webbläsaren till din dator.
Creative MediaSource Organizer använder jag alltid i just det syftet (spela in från web-radio etc). Det är mjukvaran till ZEN mp3-spelare och MuVo men det är bara att använda programmet till annat också så klart.

Tack, ska kolla men är det tillåtet att ladda ner sådana program från radion? Vill ju inte göra något som strider mot upphovsrätten.

programmen är 100% lagliga. att sedan ladda ner något är inte mindre rätt eller fel eftersom att allt du ser eller hör i webbläsaren ändå sparas ner till din dator och tas bort sen när du stänger sidan.
du får ju spela in från vanliga radion så varför skulle man inte få "spela in" det från internet.