Nått strul verkar dom ha. Har webbhotell hos dom men min sajt funkar.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Min funkar inte, men vi ligger väl kanske på olika servrar då. Kommer inte åt varken den eller startsidan på manufrog.com
Manufrog har störningar just nu.
http://www.driftsidan.com/
Så typiskt, blev trött på ett gratishotell jag har just för att de hade så mkt strul, reggade mig hos Manufrog idag o hamnar i det här direkt. Ska prova binero istället o flyttar från Manufrog så fort jag kommer åt mina grejer igen.
Slappna av….detta är första gången under de åren jag varit kund hos dom.
För övrigt är alla servrarna uppe och rullar nu.
Och så gick de ner igen.
Slappna av? Ja som det ser ut idag så kan jag slappna av när servrarna är nere men med en skarp webbutik uppe kommer jag nog inte vara lika lugn. Kommer inte lägga den hos Manufrog i alla fall.
Man får väl vad man betalar för, som vanligt, de e ju i alla fall inte dyra.
Manufrog har nästan ingen nertid normalt sett…tror att de har c:a 99.9% upptid däremot.
Men så mycket tror fart tror jag inte att du har på din webbutik så att det spelar någon roll att sidan ligger nere lite….för då hade du väl inte lagt den på en sida som kostar 100:- om året eller hur?
Hade det rört sig om stora belopp så hade du väl lagt din webbutik på en dedikerad server eller?
Fast å andra sidan…sådana kan också gå ner.
Ta det lugnt….slappna av…det är fredag. Njut av helgen istället. ;)
Strömavbrott alltså, det fanns ju bra information om man visste var man skulle titta.
Hur gör man bäst från att skydda sig mot sånt här, i framtiden menar jag? Ska man ha två olika webbhotell så man kan dirigera om trafiken om den ena är nere? Finns det någon programvara som kan spegla en hel sida till en annan server?
#7 Nej det har du helt rätt i, när den kommer upp kommer den hamna på ett dyrare webbhotell. Har använt billigare/gratis hotell nu för att konfigurera den.
Vet inte vilka belopp det kommer att röra sig om, förhoppningsvis stora. :) Vad kostar det med en dedikerad server?
Då får du nog ha egna dedikerade servrar som du får konfigurera själv…eller hyra in folk som gör det åt dig och du kan ge dig på att det kostar. Är inte helt säker men jag tror att IIS kan ha någon slags failover….
Tyvärr kan du som sagt aldrig vara 100% skyddad mot sådant….ta aftonbladet t ex…de har alla möjliga sorters replikeringar och servrar….men de har legat nere flertalet gånger.
Fast om du kollar på manufrogs forum så har de alltid info om vad som händer….det är det inte många andra som har.
http://forum.psychofrog.se/index.php?s=f5131b5b61b6b36eca2d8e3afefbee56&showtopic=446&st=416
_"Vid 13-tiden blev det strömavbrott i en del av datacentret. Kort därefter förstod vi att staden hade fått strömavbrott också, vilket bidrog till ökad påfrestning i datacentret.
Vi körde då igång direkt på Diesel-generator och kör fortfarande på generator.
Det som händer vid ett strömavbrott är att allt direkt går till UPS några minuter meddans Diesel-generatorn startas. UPS ser till så det inte blir något avbrott under tiden som generatorn startas.
Detta händer normalt, men ca 40% av servrarna klarade inte av att köras som normalt under denna process.
Strömavbrott och användandet av UPS har hänt tidigare - men vi har aldrig upplevt vad som hände idag - strömflödet under detta strömavbrott var mycket stort.
Vi diskuterar detta med våra elektriker för att analysera situationen och ta reda på den exakta orsaken till varför det hände.
Vi kommer fortsätta köra på diesel-generator eftersom det är ostablit med el i staden och vi vill inte riskera några fler avbrott.
Som många av er vet så händer detta inte ofta och vi tar detta på största allvar. Datacentret är utrustat med hög kvalité av UPS och generatorer för att garantera maximal uppetid.
Vi ber om ursäkt för allt besvär detta orsakat Er.
…
Ser nu att det är ostabilt igen - Manu14, Manu8 samt Manu5-servrarna verkar vara nere just nu.
Vi återkommer med mer info så snart vi kan."
_
Ja jag har den sidan uppe nu, skickade ett mail till dem o fick svar på tre minuter att jag skulle kolla i den tråden. Kalasbra verkligen.
Ligger tyvärr på Manu14-servern
3 minuter? Visst är det hemskt att det ska ta sådan tid att få ett svar på en fredagkväll kl 21:30 va? 
Jag menar…man betalar ju trots allt 27 öre om dagen *s*
Jag har själv inget annat än gott att säga om manufrog…alla mina domäner ligger hos dom och supporten är suveränt bra.
:) Supporten kan man verkligen inte klaga på… Det var oflyt bara att jag skulle byta just idag.
Ja lite oflyt hade du faktiskt…Men du kommer att bli supernöjd med manufrog det lovar jag.
Har haft manufrog sen i mars och är super nöjd, snabba svar från supporten, kals priser på deras olika alternativ och det är jag inte van vid från mitt gamla webbhotell.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek