svchost.exe hänger min dator.
Jag tror jag får spelet snart. Rätt vad det är så hänger min dator och det går inte göra något. svchost.exe är det som ligger och kör. Jag har fått tips och vissa uppdateringar som finns om man har problem med detta men dom går inte att installera på min dator. Det kommer upp att det inte är ett giltigt Win32 program.
Vad gör svchost.exe för något?
mer än jävlas?? Å hur kan jag komma till en lösning?
svchost är en generisk modul som kör massa andra moduler. Det mest i Windows använder den, så det kan vara nästan vad som helst.
Om du öppnar Aktivitetshanteraren, väljer Visa-menyn och Välj kolumner och lägger till kolumnen som skulle kunna matcha det engelska valet "Command line".
Nu kan du se vilken program och sökvägen till det och det brukar underlätta felsökningen.
Mvh // Johan

Jag kan inte komma fram till vilket det skulle vara (lite skraj för att gissa) Jag har gjort så att jag stängt av automatiska uppdateringar och det verkar som det hittils fungerar.
tack för ditt svar
Ahh. Ja, för något år sedan så hade XP-användare stora problem med att Windows Update sänkte datorn, men det ska finnas en fix för det som ska laddas ned via Windows Update.
Prova att surfa till Windows Update och se om du kan få ned alla kritiska uppdateringar den vägen.
Mvh // Johan

Jag ska göra det. Har inte haft dessa problem förut så jag vet inte om jag lyckats "städa" datorn alltför väl