Raderad mapp i Outlook
Jag har av misstag raderat en mapp i Outlook. Den finns inte i papperskorgen. Går det att återskapa den?

Ja om det är Outlook (inte outlook express). Tyvärr minns jag inte med vilket program.
Men det gick till så att man öppnade pst-filen i något redigeringsprogram och ändrade något så att det blev fel på filen. Därefter öppnade man filen med ett räddningsprogram och vips kommer alla raderade mejl tillbaka.
Jag har för mig att jag har skrivit om det på AG.
#1 Tack, jag får söka på AG då…
#1 AT, jag tror jag hittade strängen på ag, och via den hittade jag ett program som redan finns på satorn - SCANPST. Kör man det så reparerar den några okända fel i Outlook, men jag får inga återställda mappar.
Jag provade att skapa nya mappar och körde programmet för att se om det kunde återskapa mailen då, men det gick inte.
De program jag har hittat är för att reparera pst-filer, men inte för att återställa raderade mappar…
I mapparna hade jag lagt sådana mail (i ett visst ämnesområde)som jag trott att jag skulle återvända till så småningom. Lite surt att bli av med dem…
Synd att du kladdade.
Om du raderar en mapp och inte stänger Outlook så har du en backup i C:\Documents and Settings\användare\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst
Du kan iofs kolla datumet på filen och kolla när den ändrades sist.
#4 Jag vet inte när jag tog bort mappen. Det kan ha varit några dagar sedan eller längre.
Jag hittar inte någon "backup.pst", bara två "BAK-filer" med gårdagens datum.
Det är alltså kört?

Du kan ju testa att göra en systemåterställning.
Dock bör du först ta en backup på allt du vill ha
kvar som tillkommit efter återställningspunkten.
Glöm inte program som nyligen installerats eller
uppgraderats. Glöm inte heller att uppdatera
antivirus eller Windows update…
#6 Jo, det har jag testat. Men systemåterställningar verkar inte påverka Outlooks mail och mappar.

Frågan är ju då om du "backat" tillräckligt långt, svårt
eftersom du inte visste när du fimpade mapparna.

Anders, Gör först en kopia av pstfilen innan du kladdar med den. Som jag minns det så skulle man "förstöra" pst-filen annar hittar scanpst eller andra recoveryprogram några fel och reparear ingenting.
Sök på recover pst på google så hittar du säkert program/guider för att fixa problemet. Tyvärr minns jag inte vilka program jag använde.

Den här hjälpte mig har jag för mig.
#10 Inte helt enkelt…

#11 Nä, men förhoppningsvis fungerar det.
Och tänk på det on ni vill ha något verkligen hemligt. Ett raderat mejl i outlook finns kvar och är enkelt att återskapa. Om man använder funktionen "komprimera filer" som raderade mejl verkligen är borta.
Jag följde första tipset i länken #10 (Microsoft-sidan var fööör krånglig) men då jag kom till:
"Select recover deleted items from the tools menu"
, då var det stopp. Ett sådant alternativ ser jag inte…
När jag kikade i en inkorg så hittade jag plötsligt en del mail som förmodligen funnits i de borttagna mapparna.
Så på något vis har något av de grejer jag provat nog fungerat - åtminstone delvis… (konfunderad)…
Tack för hjälpen!