Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1355 ggr
Wigge
0

förlänga WebCam sladden?

Tjolahopp!

Nån smart filur som vågar säga om det är ett helvete eller rätt enkelt att förlänga sladden till Webcamen?

Jag vet ju så att säga inte hur sladden ser ut inuti och skulle vara tråkigt att skära upp den och sen inse att det är ett  Hel***e att löda ihop igen.

Det kanske tillochmed bara är en enkel vanlig strömkabel?

Jag har verkligen ingen aning, därför jag frågar ^^  

Tänkte nämligen använda camen till att bevaka husdjuret i trädgården när man sitter med datorn, så inget elakt djur tänker äta pån. (Har painballgeväret redo)  

/Wigge

Inkanyezi
0

Om det är en USB-ansluten kamera så finns det förlängningar, men man kan ha högst 5 meters längd. Det finns också lösningar för att komma längre, till exempel den här

Obs, det är bara ett exempel, det finns fler varianter och priset kan variera mellan olika butiker, så leta runt lite om du ska skaffa en.

Hjortronsylt
0

Googlade lite enkelt och fann bl.a  denna lösning.

Tänk dock på att vid längre förlängningskabel än 5 meter kan en förstärkare behövas för att webbisen ska fungera bra.

Här hittar du mer.

Wigge
0

Smaart, jag hade ju tänkt att löda på sladdar själv, men som ni säger så behövs det ju altså en förstärkare, så då finns det ju inget annat sätt att göra än att köpa färlängare.

Dock så kanske det behövs minst 10 m sladd för att det ska räcka! :S

Wigge
0

Har kikat lite påt, men jag hittar inga "förstärkare" ? eller sitter dom inbygda på 5 meters sladdarna?

Hjortronsylt
0

Titta lite längre ner på Pricerunners sida. 24h shop har en variant som även inkluderar en slags repeater.

"USBkabel 2.0 Förlängning 11 meter * Extends and boosts the signal to any USB device supports data transfer speeds up to 480 Mbps * Built-in repeater helps maintain Hi-Speed USB 2.0 signal quality, el… (mer)