Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1959 ggr
Eva63
0

Uppdatera sidan ?

Hej !

Vi har en ny bärbar dator, som har programmet Vista. Jag har en egen inloggningsida. Ett problem som jag behöver hjälp med. Om jag tex inte varit inloggad på några dagar så måste jag högerklicka och uppdatera alla sidor, tex aftonbladet eller iFokus. Kommer jag in på aftonbladet så står det dom gamla nyheterna, som jag läste när jag var inne på sidan senast, ex för 4 dagar sen. Det måste vara någon inställning som ska göras.

Någon som vet ?………Skrattande

Kaj
0

FAD

Tryck F5 i internet explorer

Eva63
0

ok, men det blir ju bara som en uppdatering. Måste finnas någon inställning någonstans ? Verkar helskumt att jag måste uppdatera en sida så fort jag inte varit inne på ett par dagar, tex aftonbladet..Eller som nu, måste jag uppdatera mitt inlägg här för att kunna se om jag fått fler svar.

[Norum]
0

Jag har vista i min bärbara men har aldrig haft dom problemen.. Här fungerar det perfekt.

Kaj
0

Fast om du inte varit inloggaed på ett par dagar så kan ju inte din dator uppdatera dina sidor. Alltså om jag förstått dig rätt så hade du dina sidor aktiva och ställde dig i viloläge.

Om du loggade ur datorn helt och sedan när du loggade in igen och återigen startade Internet Explorer och surfade till t ex aftonbladet och om det då är den gamla sidan som är flera dagar gammal då håller jag med om att det är något konstigt.
Det finns en parameter i Internet Explorer som cachar sidor. Försök ändra på denna.
Gå till Internet Explorer
Gå till verkyg
Gå till Internet alternativ
Gå till fliken allmänt och välj valet Inställningar
Ändra värdet på "kontrollera om det finns senare versioner av sidan" till "Varje gång sidan besöks"

Eva63
0

Tack snälla du, nu fungerar det som det ska…..Skrattande

--(--(--(--@