Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 995 ggr
Allamej
2008-06-13 01:53
0

Youtube

Min syster har problem med sin användare på youtube. Direkt hon försöker lägga till en video till sina favoriter får hon upp ett felmeddelande att hon måste verifiera sin e-mail adress. Men ingenstans finns det någon möjlighet att göra detta. Inte heller har hon fått något mejl som hon ska klicka i heller. Vad är det som är fel?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Hjortronsylt
2008-06-13 14:26
0

Ni måste först klicka på den länk (verifieringslänken) som sänts till den mail-adress hon angav vid registreringen. Klicka på den länken så registreras användarkontot automatiskt därefter. Använder hon en hotmail-adress så kika i spamkorgen, kanske har mailet sorterats bort. 

Funkar inte det så gör om registreringen och använd en annan e-adress än till en hotmail (kanske yahoo, spray, gmail eller något annat gratis).

Allamej
2008-06-13 15:09
0

Problemet är ju att detta var något som dök upp helt plötsligt på ett konto hon har haft i flera år… Hon har redan verifierat sig när hon skapade kontot, och nu vill dom att hon ska verifiera sig igen…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ANNIA
2008-06-13 16:41
0

Hon kommer in på sitt konto men kan inte lägga upp video? Några grejer. Det finns väl nå inställningar antar jag. Kolla där om nåt hoppat ur (kolla speciellt email-adressen att den är riktig), om allt ser ok ut så tryck på spara i alla fall.
Annars har hon som jag ser det två alternativ. Endera kontakta you tube eller vänta nån dag och se om det ändrar sig, för det kan ju vara nåt på you tube som krånglar.

Kommer hon inte ens in på kontot. Så kolla extra noga att hon verkligen skriver i rätt i inloggningsrutan. Det gör hon troligen men råka själv ut för en sån grej häromdan när jag skulle logga in på ett forum. Skrev och skrev lösenordet men fick bara att det fel uppgifter. Till slut kolla jag på lappen jag har det uppskrivit på och visa sig att jag kasta om två bokstäver.
Skriver hon rätt och inte kommer in. Så endera vänta nån dag eller kontakta you tube och få nya uppgifter från dom. Brukar ju finnas en länk man kan klicka på när man glömt login uppgifter.

Annars gör som #1 föreslog kolla skräpmailkorgen för det kan ha kommit nåt från you tube att man måste verifiera sig igen.

ANNIA
2008-06-13 16:46
0

Försökte redigera mitt inlägg men gick inte så får bli ett till ett kort ett.

När hon försöker lägga upp sin video se till att hon verkligen skriver rätt email-adress där. För lätt hänt att man gör som jag gjorde kastar om bokstäver.

Allamej
2008-06-14 02:50
0

Hon kommer in på kontot och det fungerar som det ska förutom när hon ska lägga till någon låt som favorit… då blir det fel… Och hon har inte maxat antalet videor som man får ha heller… mycket mysko…

ANNIA
2008-06-14 15:17
0

Eftersom jag inte har konto på you tube så vet jag inte vad det finns för inställningar där. Utan mina förslag var mer allmänna.

Enda förutom det jag skrev förut, är att kanske just dem låtar hon vill lägga upp kanske endera är för stora eller att dem kanske har nåt skydd inlagt i sig så att det inte går att lägga upp dem på nätet av privatpersoner.

Så hon får nog vända sig till you tube och fråga eller bara vänta några dagar och se.