TIFF-filer och Microsoft Office
Hjälp!
Har fått en fil från min revisor som jag skall lägga in i bokföringen. Nu inser jag att jag inte kan öppna den på min dator.
Felmeddelandet lyder så här:
Den markerade filen är inte en Microsoft Office Dokumnet Imaging-fil. om du vill öppna denna fil måste du öppna den i ett annat program och spara den som en TIFF-fil (med tillägget .tif.)
Vad för program krävs för att jag skall kunna komma åt denna fil och göra om den till en TIFF-fil så att jag kan öppna den på min dator?
Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig!
Häsl Madde
Vad är det för filändelse på filen?
Om din dator inte visar filändelser (vilket XP och Vista inte gör som standard) så gör följande.
1. Öppna utforskaren.
2. Gå in i menyn "Verktyg" och välj "Mappalternativ"
3. Klicka på fliken "Visning" och bocka av "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" och klicka på "Ok"
Titta sen på filen för att se vad den heter efter filnamnet.
Det kan vara så att filen är associerad med ett ett Office-program istället för att vara associerad med det programmet som det ska vara. Har du programmet som krävs för att öppna filen installerat på din dator?
Kan bara hålla med ovanståande talare.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek