Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 608 ggr
zettan
0

Snälla hjälp mig

Snälla ngn som kan hjälpa mig innan datorn flyger ut genom fönstret

jag får ofta felmedelande när ja öppnar internet. "Sidan kan inte visas" Det händer på olika sidor inte alltid samma.

Vi har 2 datorer uppkopplade med modem och router (vet inte hur de stavas) Men det är min dator som är kopplad till både routern och bredbandet. Men det är bara min dator som hela tiden krånglar.

Är det ngt jag kan göra åt de? eller är det bara så att min dator är för gammal och behöver bytas ut?

mycket tacksam för hjälp

//Sandra

pentsium
0

du ska inte koppla din dator till både modemet o routern.

Du ska kopplamodemet till routern o sedan koppla in alla datorer till routern, inget annat…

zettan
0

de är en data kille som gjort alla kopplingar här hemma. Så jag tror han gjort rätt. De har ju fungerat  1 år =) ser att alla sladdar går hit och dit och modemet och routern är vid min dator. tycker bara de är konstigt att min dator inte fungerar medan den andra dator fungerar :/ Så kopplingen är de nog inget fel på de har ja svårt att tro.

Hjortronsylt
0

Förstod inte riktigt hur dom är kopplade egentligen? Förtydliga gärna och tala också om ifall du kör med kabel eller trådlöst.

Ex.vis med ComHem (tre hål i väggen) så kör man

• Kabel från comhem-uttaget  --> Modem
  • Modem --> Router
  • Router --> Kabel till dator ELLER trådlöst till dator

Jag får ofta samma problem som du med att "sidan kan inte visas". Efter diverse testande fram och tillbaka kom jag på att det hade med antivirusprogrammet att göra. Datorn tappar helt enkelt kontakten med trådlösa nätverket och "allt stannar av". Jag använder för tillfället (igen) Panda, men när jag körde en testperiod av NOD32 hände det aldrig.