Begränsat konto i XP Home
När jag ger min fru och barn begränsad behörighet på datorn genom att tilldela begränsat konto så fösvinner utskriftsfunktionen genom att det inte kommer någon text på pappret. Skrivaren triggas mao men det blir inget innehåll.
Någon som varit med om något likande och i så fall känner till en lösning?
Det har jag aldrig hört talas om förut.
Om det hade med rättigheter att göra verkar det ju konstigt att skrivaren över huvud taget skickar ut ett papper.
Fungerar det om du tillfället gör om ett av kontona till priviligerad användare?
Mvh // Johan
Jajemen, det var det som gjorde mig så brydd. Fick skäll för att utskrift inte funkade. Jag testade, kunde konstatera att skrivaren hoppar igång.
Ändrar kontot till datoradministratör och jamenvisst, det går utmärkt att skriva ut
Knepigt va?
Gå till Start, Skrivare och fax och högerklicka på den aktuella skrivaren. Välj Egenskaper och gå till fliken Säkerhet. Se till att Alla har rättighet att Skriva ut.
Mvh // Johan
Hej Johan!
Tack för ditt envishet. Jo, jag har gjort som du sa (se bifogad dump) och kollat men jag kan bara konstatera att skrivaren ska vara tillgänglig för andra.
Testade även med att ändra tillbaka min frus konto till begränsat och resultatet blev detsamma. Skrivaren hoppar igång men ingentings finns på pappret.
Ger upp, hon får väl vara datoradminstratör.
Mvh, Per
Hej Jim!
Det känns som om jag är utvald till ett knepigt problem. Laddade ner pdf:en från länken och följde anvisningarna som ju berättade att det kan vara brandväggen som ställer till det. Jag har windows barndvägg inaktiverad då jag har annat skydd. Dessutom så var checkboxen för skrivardelning ifylld.
Tack ändå
Mvh, Per