hur få jag bort det här?

Det rutan säger är att det inte går att skriva till en viss minnesposition.
Ladda hem och bränn en ubuntu-skiva (cdrom) och starta datorn med den, välj då memtest86 och se om det är något fel på ditt minne.
Prova att plocka ur en minnesmodul om du hittar fel och testa igen. Om det fortfarande är fel så skifta minnesmodul och prova den andra. En minnesmodul som har fel kan inte användas av Windows.
Ett sätt att komma runt ett minnesproblem kan vara att sänka hastigheten på minnena, det går med vissa moderkort. Det kan du i så fall se i minneskortets setup och eventuellt i bruksanvisningen.
Du får bort felmeddelandet när det inte är något fel på minnet.

tack så mkt för hjälpen .
men den kmr bara upp då jag avlsutar en ikon på datorn den rutan popar up 2 gånger
iconen som jag stänger ner är till sony ericsson Pc Suite det är för att man ska lägga int bilder musik m.m.
men ska testa avinstallera programet o sen testa allt de du har skrivit :)
//karin

Det kan självklart vara en bugg i programmet och inte fel på minnet som gör att du får upp felmeddelandet. Det är därför du ska testa minnet för att se om det verkligen är fel på det. Om det inte är fel på minnet så är det fel på felmeddelandet av ett eller annat slag.
Såna här felmeddelanden kan komma upp på grund av felskrivna program, men det kan också vara någonting lurt, ett program som inte ska vara i din dator. Det kan också vara en "glitch", som kan uppstå vid kopiering, så att ett program får ett fel för att det inte kopieras rätt när man installerar. I det sista fallet hjälper det att installera om programmet.