Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 723 ggr
AbigailGabble
0

Datorn kräver två avstängningar för att stängas av

Hej!

Är det nån som känner igen det här? Min dator har segat ihop fullständigt. Dels tar den en evighet på sig att starta upp (den startar, men det tar extremt lång tid innan ikonerna har dykt upp på skärmen, däremot syns bakgrundsbilden), och dels kräver den att man stänger av den (klickar "Stäng av" via Startmenyn) två gånger. Jag kör XP på en bärbar Toshiba.

Jag har självklart kört viruskontroll, spyware och komprimerat filer. Det finns mycket ledigt diskutrymme, jag har tagit bort alla onödiga autostartprogram som jag kan hitta, och jag har tagit bort allt lullull (menyer och ikoner ser numera ut som nåt från 90-talet). Det blir ingen skillnad. Snälla, är det nån som vet vad det kan vara för fel? Eller måste jag redan hysta datorn - den är inte sååå gammal?

(Jag visste inte vilken grupp jag skulle välja, flytta gärna inlägget om det ligger fel.)

Krycke
0

Hysta datorn behöver man sällan göra, det är troligtvis Windows som bråkar. Om ingen har ett bättre förslag så försök reparera windows annars formatera och installera igen (gör backup på dina filer innan!!)

AbigailGabble
0

Krycke, du har säkert rätt. Det får bli en ominstallation helt enkelt. Tack för ditt svar!