Nätverksfrågor
Hur fungerar det här med att koppla in sej på någon annans nätverk - vi ska åka bort och tar med en bärbar dator.
Är det bara att plugga in nätverkskontakten hos dom (dom har inte trådlöst) och datorn hittar nätverksinställningarna själv, eller kan det bli konflikt med tidigare (nuvarande) inställningar?
Jag byter mellan 5olika nätverk, varav 2 av dem är med sladd, och för mig har det bara vart att sätta i sladden och köra på, kan ta en liten stund ibland innan den ansluter sig, men det ska inte vara något problem..
Fast det kanske beror på vad man kör med för OS, jag har använt mig både av windows xp, ubuntu och mac lepard, windows är den som det har tagit längst tid till att ansluta, men låter man det stå i någon minut så är det lugnt sen :)

Om det är en router är det bara att koppla in.
Om ingen router finns, så beror det lite på modemet. På en del modem måste man koppla bort strömmen en liten stund om man ska byta dator, eftersom de låser sig vid hårdvaruadressen på ett visst nätkort, men återställer om man kopplar bort strömmen.
Sedan är det bara att köra (likadant när man ska koppla tillbaka igen).
Strålande, tack för svar! Ska testa och har fått reda på att det är ett mobilt bredband via TRE som finns. Ska bli kul att se hur det funkar!