Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 847 ggr
Trollis-
0

Word hjälp

När jag ska öppna Word på min bärbara dator så kommer det upp en ruta där det står att jag behöver produktnyckeln. Programet var redan installerat på datorn när jag köpte den. Det står även att jag bara kan öppna programet utan produktnyckeln …(Någon siffra) gånger till.

Någon som vet hur jag kan fixa det?

guraknugen
0

Om du har betalat för programmet och allting är frid och fröjd med den lagliga biten, så kan du väl alltid ringa till Microsofts support och fråga, antar jag.

Själv har jag ingen aning, men några teorier kan man ju ändå ha:

Om det finns någon manual eller liknande till datorn, kanske det finns någon nyckel på omslaget eller så

Någon klisteretikett under datorn kanske med nyckeln på?

Fick du med någon CD till Word? Kanske nyckeln st?r på den?

Jag hade nog letat lite på lite olika ställen bland grejerna som följde med. Om jag inget hittat hade jag först kontaktat stället där jag köpte datorn och i andra hand Microsofts support.

Om du mot förmodan inte har en laglig version och inte heller vill betala för en, så finns ett antal alternativa program som är gratis, olika avancerade och så vidare, beroende på vad du är ute efter. Exempel på detta kan vara AbiWord, OpenOffice.org och så vidare.

Trollis-
0

#1 Åh, tack så mycket för dina tips! Tittade nder datorn och ser att det står Product Key :) Det måste vara den! Tack så himla mycket! :D

guraknugen
0

Det KAN ju vara den i alla fall… antar att du skriver igen om det var fel…

Trollis-
0

Det var fel :(

Jag fick ingen CD med datorn.. Men mamma ska ringa sen

Inkanyezi
0

Microsoft Word är förinstallerat på nästan alla datorer med Windows, men man måste köpa en produktnyckel från Microsoft för att aktivera programmet efter provperioden.

Om du inte är jättekär i just Microsoft Word så finns det flera bra alternativ, och det går att öppna filerna med andra program. 

Ett snabbt program är Abiword. Laddar mycket fort och går fort att köra, så att man inte upplever någon fördröjning. 

Program helt jämförbara med MSWord är OpenOffice eller StarOffice.

Det finns inte fullt lika mycket lullull i alternativen, men de fungerar mycket bra.

Trollis-
0

#5 Tack för ditt svar :) Vi får se hur jag gör ;)