Word stöter på problem!
Maken har hjälp mig att installera om min dator och lagt in Microsoft Word på nytt. Nu när jag ska använda Word hinner jag inte skriva något innan en ruta kommer upp att Word stött på problem och avslutas. Vad göra? (Händer alltid när man är ensam hemma)
Om det allltid blir samma problem skulle jag rekommendera att ta bort normal.dot-mallen.
Filen ligger oftast i %appdata%\Microsoft\Templates\ eller %appdata%\Microsoft\Mallar. (Skriv in %appdata% i adressfältet i Utforskaren så kommer du rätt)
Ta boort filen normal.dot och starta sedan Word igen.
Mvh // Johan

Tack Johan för ditt svar! Tyvärr funkade det bara 5 min sen blev det samma igen. Maken är hemkommen och just nu hos sonen och hämtar en senare upplaga av Word. Hoppas den fungerar i min dator.
Har du vista kan det vara problemet, de flesta äldre program knasar med Vista.
Det är inte Vistas fel. Troligtvis är det då något tillägg till Word som orsaker problemet. Acrobat brukar till exempel vara en klassisk problemkälla. Du kan se vilka tillägg som finns om du tittar under Verktyg, Mallar och tillägg. Det går också att starta Word utan tillägg. Har för mig att man ska hålla ned Alt-tantenten när man startar Word.
Mvh // Johan

Det blev ett nyinköp av Microsoft Office hem-och studentutgåva 2007. Nu är det installerat, har inte hunnit skriva så mycket men hoppas det fungerar. Lite nytt att lära sig. Jag har inte Vistas.