Hoppande mus
Jag har nu köpt mig en laptop (telias lg R405 med vista) och försöker vänja/lära mig den. Köpte samtidigt en trådlös mus inte den minsta storleken utan nån mellanstorlek. Är en Targus med usb koppling.
En sak dock som gör mig lite vansinnig, rätt var det är så hoppar den iväg själv. Finns det nån inställning nånstans som kan korrigera det. Vet att möss emellanåt kan bete sig lite lustigt om dom blir lite för varma, men tycker att jag klarar av att ha någorlunda bra grepp utan att krama den.

Kan vara flera osaker, Om du kör utan musmatta.. kan vissa underlag typ skrivbord m.m… skapa den effekten hos optiska mus., kan även vara drivrutinen..
/RL
/RL
Möss bete sig konstigt om de blir varma? Har jag aldrig ens hört talas om. Du måste mena levande möss då?
Nä…som #1 säger så kan det säkert vara underlaget. Många kör direkt på ett träbord med mycket ådringar i träet t ex vilket gör att muspekaren kan få fnatt och hopp runt. En musmatta fixar det.
Alla musmattor passar inte för optiska möss heller, har haft flera olika billiga varianter, ofta med mycket mönster på, som gett samma hoppeffekt. Köpte sist en helt svart på Clas Ohlsson som varit perfekt.
Tack för era svar.
Ska prova med musmatta få se.
Det är ett målat bord men det kan ju finnas hack/repor i det som är knappt synbara.
Jo då, möss kan bete sig knasigt om dom blir för varma. Hade en sån förut och det tog tid innan jag kom underfund med varför den betedde sig knasigt. Vet dock inte vad i musen som störs om det blir för varmt.
Musmattan fungerade inte, troligen för nött. Men la under sånt där plastat tallriksunderlägg och det verkar fungera, åtminstone hittills.
Man kan faktiskt råka ut för samma problem helt utan mus. Jag har ofta råkat ut för muspekare som vandrar iväg, hoppar och t.o.m. klickar med bärbara datorer ombord på fartyg. Min gissning är att det är små dammkorn som vibrerar runt på touchpaden.

Har något liknande problem med min mus (och musen jag hade innan denna). De hoppar inte iväg som din, i alla fall inte direkt ofta. Däremot dubbelklickar den även om man bara klickar på den vanligt. Det är något av det mest störande som existerar när man sitter och redigerar bilder -.-
Vad mer störande är att musen jag hade innan helt plötsligt började göra sådär och inte lite heller. Den byttes ut mot en ny… Som bara efter några veckor började göra likadant -.- Någon som har någon aning om vad som är fel på dessa helvetesmöss?