Strul med hotmail-konto
Hej hej.
Upptäckte för två dagar sedan att mitt hotmail-konto jag även använder som msn-adress, inte längre är tillgängligt.
Jag har alltid lösenordet ifyllt men loggar aldrig in automatiskt. Trots detta påstås det att lösenordet inte längre stämmer.
Nu har jag försökt för många gånger att återskapa ett lösenord, så jag är utestängd pga det.
Någon som vet ett sätt jag kan komma åt mitt konto eller är det helt kört?
Och någon som kan svara på hur det kan gå såhär med ett lösenord som jag inte ändrat utan som alltid stått ifyllt? Det fungerade utmärkt på kvällen när jag stängde av datorn för natten, men morgonen därpå nekades jag åtkomst.
Har du testat att logga in från en annan dator?
En grej man ibland missar är att ha caps lock intryckt och får stora/små bokstäver omlott, men det har du säkert redan tänkt på att kolla. Bara nämnde det utifall att.
På hotmail har dom väl att man kan återfå sitt lösenord om man ger svaret på den fråga man fick fylla i vid skapandet av kontot, och sedan skickas lösenordet till den e-adress man anmält som "reserv". Funkar det?
Testa annars att skriva till Hotmail och förklara läget. Kan du då också uppge den bekräftesle- e-adress du uppgav när du skapade kontot + svaret på kontrollfrågorna (typ, vad hette din mor som ogift, etc) så borde dom kunna hjälpa dig.
Annars kan det vara så illa att någon kommit över ditt lösenord på något sätt, och helt enkelt kapat kontot.

Tack för tipsen men caps-lock har jag redan testat, detsamma gäller frågan man skall ange samt till vilket mailkontot dem skall skckca det nya lösenordet. Kruxet där är att det är mailadressen jag inte kommer åt, som anges som reserv…;)
Får nog slänga iväg ett mail till hotmail och se om de kan lösa det åt mig.
Tack för hjälpen.
Är det kanske någon som listat ut ditt lösenord och ändrat det?

Det verkar ju nästan som det. Ingen hjälp av hotmail går det att få heller.
De erbjuder endast hjälp via deras helpdesk som jag förstår det, och det som står där hjälper ju föga.
Har du testat att skriva till svenska supporten på den här sidan ?
Där fick jag i alla fall hjälp en gång då jag hade mail-strul.
Hotmail? Oj, det hade jag en gång i tiden. Finns det fortfarande? Tydligen…
Ja, hotmail fonns ännu och även live.se som är desamma.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek