Köpa bärbar dator..
Hej! Jag har bestämt mig för att skaffa en bärbar dator, men har en begränsad ekonomi på 4000kr, helst billigare. Ny eller begagnad spelar ingen roll, så länge det är bra skick. Vad ska jag tänka på, och vad ska datorn ha för egenskaper?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Om du har budget på 4000 så behöver du nog inte tänka på egenskaper…
Kika på Dell latitude datorerna med intel celeron processor
Okej, tack!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Kan säga att jag ska ha den till att surfa (dvs iFokus, bilddagboken, youtube + blogg mest), msn, skriva (wordpad funkar utmärkt) och titta mejl..
Tror ni att en ASUS EEE PC 900 blir bra? Någon som har erfarenhet av den?
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/59153?opendocument&markID=20-20-25
Den finns inte än, i varje fall inte att köpa i Sverige. Jag har beställt en från Dustin Home. Leverans utlovad till 6:e aug…
I mitt fall tänker jag ha den som en behändig ha-med-dator. Dessutom är jag lite nyfiken på Linux, så den får bli ett första Linuxtest för mig (För det såg du väl? Att den har Linux och inte Windows.)
Brorsan hittade en Acer för 2999kr på Phonehouse.
Han köpte till 1GB extra minne (nu 2GB minne) för 189kr inkl frakt på en nätbutik.
Fungerar klockrent som simpel surfdator med inbyggt WiFi.
Är en ren förlustaffär att köpa begagnad laptop då man hittar nya med garanti så pass billigt.
Så det lär inte vara några problem att hitta en vettig bruksdator för under 4000kr.
Har nu beställt en begagnad HP NC6000 som jag köpt från ett företag. 2500kr.