Vänteläge/viloläge
Min flickvän har just skaffat en dell latitude x200. Den är ca 3 år gammal och vi har just lagt in senaste xp på den. Hon vill att den ska gå in i vänteläge eller viloläge när hon slår igen locket, och det brukar man ju kunna ställa in under energialternativ. Problemet är att de alternativen inte finns, har någon tips om hur man kan locka fram dem?
Försök hitta rätt drivrutiner från Dells hemsida. Windows i sig vet nog inte att du har en bärbar dator om inte drivrutinerna berättar detta.
Du kan ladda ned dessa på support.dell.com.
Mvh // Johan
Annars tycker jag att man brukar ställa in sånt där i BIOS?
Någonstans under inställningar finns det en variabel som man kan ställa in för hurvida datorn skall tillåtas att gå i hybernate eller inte. Jag tror att om denna inte är satt så ser du den inte i energisparalternativen.
Om du går in i energispar så har du en flik till höger som heter viloläge. Se till att den funktionen blir förbockad. Då dyker det upp som ett alternativ under avancerat - vad skall hända när jag stänger locket.
Mär att viloläge spar undan hela innehållet i ditt ram minne så det går åt lika mycket diskutrymme. Bara att tänka på om du har lite disk och mycket ram på din dell.