Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 758 ggr
SallyB
2006-08-28 16:01
0

System...?

I min aktivitetshanterare finns en fil(?) som heter system (inte systemets vänteprocess) och den filen(?), system, har en tendens att hänga sig eller vad det nu är den gör - med påfäljd att cpu - går på högvarv, 100% och fläkten likaså :( dock inte så högt minnesutnyttjande; fn 212 kb.

Kan nån förklara vad som händer?

Ps jag tycker att det blivit mer frekvent sedan jag inst IE7 beta, men det hände tidigare också.

SallyB
2006-08-29 02:05
0

Ingen som har några ideer :( ?

Cartman
2006-08-29 02:36
0

Låter som underhållsbrist snarare än virus. För att hålla mina maskiner i topptrim kör jag Registry Mechanic från PC-Tools och System Mechanic 6 Pro från Iolo. Du anar inte vad mkt skräp som samlas på din dator. En grej att kolla är vilka autostart-program som körs. Du kan säkert fimpa 1/5 av dessa beroende på vad du installerat. CD/DVD-check, messenger, quicktime, acrobat etc är ex helt onödiga uppstartsprogram.

SallyB
2006-08-29 02:59
0

Tack för input Cartman. Jag kör CCleaner regelbundet (andra program typ RM leder ofelbart till att jag städar bort saker jag nog inte borde röra… med mer eller mindre skojjsiga resultat Förvånad) Tror du inte att CC räcker? Har också helt ok F-secure för virusskydd, så virus tror jag inte heller på.

Cartman
2006-08-29 03:38
0

RM och SM är vitt skilda program. RM rensar registret och kan som sagt städa bort lite för mkt ibland. För mig har det hittills rört sig om att installera om Fax-funktionen till HP-skrivaren. SM städar systemet ordentligt. Finns en 30-day Pro-trial, testa den men skippa allt utom själva SM. CCleaner skrapar på ytan i jämförelse vad det verkar från beskrivningen (har inte testat själv). Funkar inte detta så beror det sannolikt på F-Secure. Jag rekar starkt Nod32 (tack Zpookey) efter några månaders användning, märks faktiskt inte alls att jag har ett antivirussystem installerat. Har precis köpt den fördelaktiga 3-års dealen 795 spänn.