Blockeringar på företagsdatorer
En del typer av sidor är ju blockerade på företagsdatorer, av förklarliga skäl. Jag förstår mig dock inte på jobbdatorn och iFokus, för vissa ifokussajter fungerar finfint medans andra blir access denied direkt.
Efter att ha klickat på en del sajter så fungerar bl a dessa: datorn, hundar, ridsport, kolhydrater, akvariefisk.
Några som inte fungerar är: råttor, hoya, film, hästfoto osv.
Varför är det skillnad? Borde inte alla sajter vara låsta, eller alla öppna?
Jag vet ju inte alls hur sånt där fungerar, men är ju intressant att veta varför det är så olika.
(japp, sitter på jobbet utan nåt att göra och stör mig på att jag inte kommer in på en del sajter :P)
Ja, det låter onekligen märkigt.
Det kanske är så att de blockerat vår IP-adress, fast nu när vi har två webbservrar så har de bara blockerat den ena. Är det slumpartat från dag till dag vilka sajter som är blockerade?
Mvh // Johan
Jag testade för första gången för kanske någon månad sen eller så, men då var det bara råttor jag försökte komma in på (som var blockerad) bså jag vet inte hur det var med andra då.
Jag har inte märkt att det skulle ändras något, utan de som är blockerade verkar vara det konstant. Samma med de öppna.