Screamer Radio
Råkade springa på en suverän radio player/recorder, Screamer Radio. Man kan välja på en massa radiostationer uppdelade på genre/nätverk/region vilka enkelt kan läggas till dina favoriter. Men det bästaste är att vid inspelning av en station så separeras (id-taggar) låtarna automatiskt map artist och låtnamn. Freeware och kan laddas ned här.

Alla stationer har inte fullgod kvalitet (minst 96 kb/s anser jag) och låtseparering, några tips dock. 300 blueslåtar från BluesOnAir (96 kb/s) ligger på HD:n liksom 167 Rush-låtar från Rush Radio (128 kb/s). Nästa band till rakning är Frank Zappa, Zappateers streaming radio med lite högre kvalitetskrav (minst 160 kb/s). Finns ett antal (tappade p g a xml-problem) jazz-stationer och några rockstationer som The Edge Rock med separering och bra kvalitet. Sen är det noname radio-listening med varierande kvalitet 48-360 kb/s som gäller. Här får du sköta inspelningen själv. Oavsett grymt bra program anser jag.

Förutom blues great Buddy Guy. Albert Collins, skär som en kniv rakt in i märgen. Jimi och Allman Brothers. Albert King. Ett Santana-liknande grymt band är The Lonely Boys från Texas. För att nämna några. Självfallet. Därmed har vi äntligen sett ett slut på denna monolog. Fortfarande smått skakad men helt ok.

Nedladdat och går för fullt, tack Cartman för ett lysande tips.
Nu ska jag bara hitta en station som fungerar och kör lite
Elmore James och Muddy Waters :)

Ah, Elvis Presley i 128 kb separerat. Elvis Presley Express Station (under Classic Rock).

The world is a very large and interesting place. Snubben som håller i BluesOnAir är en korean som pysslar med detta som hobby, nu 824 blueslåtar på HD:n. Stannar vid 4.3 gig (ca 40 % kvar).

Synd att de inte funkar att spela in från www.pandora.com fast kanske någon som vet hur man spelar där ifrån just nu spelar jonny winter ifall någon minns den vithåriga snubben :-)
mvh/bjorsa