Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2986 ggr
vitvargen
0

Skärmen slocknar när jag spelar !

Jag har byggt en ny dator och kör Win Vista x64 eng i den, grafikkortet är Nvidia Geforce 9800 GX2 och jag har 4 GB DDR 2 Ram Processorn är en Intel Dualcore 2.4 Ghz.

När Jag spelar T ex painkiller eller assassins creed så funkar det finfint i mellan 10 - 20 minuter och sen blir slocknar skärmen och det står att den inte får någon signal. Andra spel som T ex Elder scrolls 4 oblivion funkar perfekt hela tiden och även det är krävande. I det spelet har jag blåst på full effekt på alla grafikeffekter och det flyter på hur fint som helst.

Är tacksam för en idé eller ett tips om vad det är som kan tänkas pågå när skärmen dör i vissa spel.

germx
0

Ett problem som jag har upplevt på flera datorer (även om inte alla var mina). Kommer inte ihåg exakt vad vi kom fram till, men har för mig att det var nätagget eller temperatur på grafik-kortet.

När det hände på min dator, så var det i i alla fall grafikkortet som spökade. Det blev för varmt, och lade bara av tillslut.
Men startade alltid fint när man slog av och sedan på datorn igen.

Jag kör med ATITool för att kolla temperaturen under "load", om du inte har något annat som kan kolla det, så testa. Kan ju aldrig skada att kolla hur varmt det blir.

Hoppas att du har MINST 550W nätagg ;)

//GermX

vitvargen
0

Det var så enkelt som att grafikkortet inte satt i ordentligt, värmen är inga problem då fläkten går som den ska. Strömmen är tillräcklig också då jag har ett 850W nätagg. Men man får tacka för tipset och upplysningen !

germx
0

Jasså? Vad bra att det var så enkelt fixat.
Vet jag mer att tipsa om nästa gång ;)