USB Kabel till Nokia
Hej det här kanske inte har att göra med datorer så mycket men ni är mitt enda hopp ^^
Jo jag har köpt en ny mobiltelefon en Nokia 7310 Supernova ÄLSKAR den och allt men jag hittar inte en USB kabel som passar så jag kan överföra musik i den. Har ni nån ide vilken kabel det är?
Man kan ju också överföra den via Bluetooth och då undrar jag hur man aktiverar den på datorn har letat och hittar ingenting. Det kostar väl inget om man laddar via Bluetooth? Blir tacksam för svar
Isabella 
Det enda jag luskat fram är följande kablar som är Nokias Orginal datakablar. Så någon av dessa ska su i a f ha, CA-42, CA-70 eller DKE-2. Mer än så kunder jag inte finna. Mobilen fanns med på Nokias webbsida men stog inget om vilken datakabel som skulle användas.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Tolkar det som att du bara kan använda MTU bluetooth till den här (helt nya) modellen för överföring av bilder/musik/etc. Laddningen är sedan separat.
Nej det kostar inget att använda bluetooth via datorn/mobilen. Kika på kontrollpanelen i datorn så borde du hitta att det står "Bluetoothenheter", där aktiverar du sedan så datorn kan ta emot bluetooth-signalen från mobilen.

Du har väl ett micro SD minneskort i den?
Det smidigaste och möjligen billigaste är isf att skaffa en adapter till minneskortet som gör att det passar i en vanlig SD-minneskortsläsare.
Jag var tvungen att gå in i BIOS för att aktivera min Bluetooth.

Vissa datorer, som min Dell XPS M1330 har en knapp på sidan där man kopplar på eller av bluetoth. Varje fabrikat har nog sin egen mer eller mindre unika lösning.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Sant…men du kan även avaktivera bluetooth i bios på din Dell så att du kan trycka dig "blå" på din knapp utan att bluetooth går igång 
I stort sett alla bärbara datorer har möjligheten att helt avaktivera bluetooth i bios så att knapparna inte fungerar.