drivrutin för Geforce 7600
Hej alla
Det här är mitt första inlägg på denna site så jag hoppas att jag har vänt mig till rättt forum. Till saken.
Efter en hårddiskkrasch så har jag förstås tvingats installera om allting på datorn, (Operativsystem XP).
Det är drivrutinerna för ljudkortet och grafikkortet som ställer till problem just nu. Systemet säger sig vilja gå ut på nätet för att hämta hem drivrutinerna men påstår sedan att ingen uppkoppling till nätet finns trots att jag bevisligen sitter med en hemsida igång. Hur gör man?
Sedan laddade jag hem drivrutinen för grafikkortet från Nvidias hemsida (175.19_geforce_winxp_32bit_english_whql.exe) heter den, och installerade den. Efter det blir bilden maximalt dålig. Lägsta upplösning och 4 färger och inget går att ändra. Bara att ta bort drivrutinen och köra vad som bjuds default och som är tydligt långsamt.
Finns den någon som kan förklara vad jag gör för fel så vore jag enormt tacksam.
Det är till stationär dator. Jag har inte fler uppgifter just nu.
Det verkar som om datorn inte känner igen kortet för det står bara VGA-adapter i kontrollpanelen. Kan det vara så att XP är för gammal, 4 år. Hur uppdaterar man windows till en modernare variant i så fall?

Du kan dels uppgradera till XP SP2 ifall du nu inte har den. Annars är nästa version Vista som även den kommit med en SP1. Men dessvärre tror jag inte att NVIDIA släppt några drivers för Vista (kan ha fel dock). Tror att Geforce 7600 är obsolete from NVIDIA och att de n u satsar på deras nyare modeller.
För XP kanske du kan pröva med Windows update för att se ifall den hittar en driver åt dig.
Annars kanske denna länk hjälper dig (se sista inlägget speciellt)
Tjenare, ville bara tillägga att de alltid finns ett lätt sätt att tanka drivare på så komersiella produkter som nvidias hårdvaro. se länk
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Lycka till
Har du missat XP SP3?