Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 798 ggr
iken
1

Bästa säkerhetslösning

Mitt Norton internet security abbonemang går snart ut. Är Norton bästa programmet att satsa på eller finns det bättre? Jag vill helst ha ett "allt i en lösning" dvs ej olika program för antivirus resp annan säkerhet men är öppen för andra förslag också.

Zpookey
0

Eset smart security är mycket bättre än Norton….samt att det har NOD32-antivirus i sig som enligt mig är det bästa antivirusprogrammet.
Eset smart security tar också långt ifrån lika mycket resurser av datorn som de andra säkerhets-sviterna gör.

iken
0

Tack för tipset, som jag förstått är programmet smidigt eftersom det har många inställningsmöjligheter. Den saknar dock skydd mot nätfiske.

Många program säger att de ej påverkar datorns prestanda, iaf Norton påstår att det ej påverkar prestandan.

Oscar
0

Jag kör ZoneAlarm brandvägg och NOD32 som antivirus. Tycker ZoneAlarm är lättjobbat, lätt att ställa in och överskådligt och verkar bra efter vad jag kan bedöma. Gör i stort sett aldrig väsen av sig  och jag har aldrig haft problem med vare sig virus eller spyware. NOD32 sköter sig självt.

Kaj
0

om du kör Vista så har den en inbyggd brandvägg som är väl i klass med de program du kan köpa. Speciellt om du konfigurerar den med Avancerade inställningar.

Så med Vista räcker det ifall du kör ett antivirusprogram som typ NOD32 och Vistas brandvägg.