Ingen bild men ljud
Hej
När jag tänkte sätta mig och kolla på film nu ikväll så kommer det inte upp någon bild, hör bara ljudet till filmen. Jag har Gom Player idag, men har laddat ner VLC? men inget av dem fungerar.
Jag kollade på film på förmiddagen utan problem. Både ljud och bild fungerade alldeles utmärkt. Efter att ha gjort en uppdatering som jag fått via Windows update fungerar det inte att kolla på film.
Någon med något bra tips på vad jag ska göra.. Bara kassa filmer på tv ikväll=(

gå ut och lek lite istället;)
Cykla eller en prommenad kan vara ganske kul ibland…

Svårt att veta exakt vad du har lyckats med. VLC brukar ju vara lösningen på codec problem, men ibland så funkar ju faktiskt inte VLC heller.
Något jag kan rekommendera är K-lite Codec pack, men det är ju frågan om det ens är codec som det är något problem med.
Är det såhär på ALLA filmer du spelar upp, eller bara på en speciell?
Håller med föregående talare…..K-lite mega codec pack och windows media player funkar ypperligt till alla filformat inkl .rm och .mov.

Som zpookey säger. ta hem K-lite. Där får du även ett verktyg som heter GSPOT med som du kan ladda in filmen i. detta program talar om vilka codecs och mycket mer som filmen är skapad med och talar även om ifall det är någon codec som behövs som du ev. inte har installerad.

Men det ÄR ju lite dåligt med info, för att lokalisera problemet. Det skulle ju t.ex. kunna vara en sådan sak som att du ha kopplat in en till bildskärm (läs TV), och har din monitor som sekundär skärm.
Är ju sådant som är svårt att veta.