Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 887 ggr
Spectabile
0

Powerpoint med musik

Om jag gör ett Powerpointspel och lägger till musik på låt oss säga ca15-20 sek. Varför kan E-postmottagaren se bildspelet, men inte få något ljud? Om jag spelar upp det själv i min dator då finns naturligtvis ljudet där.

Vad gör jag för fel?

Hjortronsylt
0

Kan det ha något att göra med att du inte aktiverat att ljudet ska spelas upp automatiskt?

Här fanns lite att läsa om det.

maxiq
0

Jag råkade nyligen ut för samma sak och den enda lösningen var att göra om mp3:an till en wav. Detta problem (bugg?) uppstår tydligen bara när man kopierar över pp:n till en annan burk.

Oscar
0

Det är så att bara .wav filer med max filstorlek 100Kb bakas in i presentationen, för alla andra filformat och storlekar skapas bara en sökväg till filen på din dator, därför fungerar det inte när du skickar den till någon annan.

Inkanyezi
0

Om man vill ha en mp3 (som tar mindre plats än samma .wav) kan man ha den i samma mapp som powerpoint-filen när den länkas in och skicka med den när man för över den via e-post eller annat.

Inkanyezi
0

Och länken i #1 är bland det fulaste jag har sett från Microsoft. Den är inne och rotar i systemet om man har ett system som tillåter det. Och för att använda den måste datorn som man använder ha MSOffice av sen årgång installerat. Fult som fan! Och om någon sedan undrar varför just Microsoft drabbas av virus? Dom har ju byggt in lönndörrar för att kunna spionera i användarnas datorer.

maxiq
0

#4: När jag skulle återskapa länken till mp3-filen så var den enda godkända filtypen wav, alla andra typer visades inte i listan och det gick inte att byta filtyp.