photoshop strul..
Hejhej,,
När jag har laddat ner ps från internet, och installerat det, och när jag startar kommer det upp (som det är på bilden) och om jag trycker next, så laddar den typ lite och sen stänger programet ner sig.
jag har tagit bort det helt från datan och laddat ner det igen, men händer bara samma saker. Vad kan det vara?
Du skriver "laddat ner". Menar du att det är en illegal nedladdning eller har du köpt en licens?
Har du köpt den så kan du kontakta Adobe support för att få hjälp med att aktivera programmet, som det också efterfrågar för att funka.
#1 jag har inte köpt programmet
Tja… Photoshop kostar ju pengar och det är väl kanske så att man helt enkelt måste betala för att få använda det? Eftersom Photoshop dessutom är ganska dyrt, så vore det ju inte bra för Adobe om folk kunde ladda ner fullt fungerande versioner på Internet. Hur ska de då kunna betala ut löner till sina programmerare?
Sen vet inte jag om de har någon prova-på-version som man kan testa gratis i några dagar eller veckor, men det kanske någon annan känner till.
Tycker man att Photoshop är för dyrt, så finns det alternativ som är gratis. Många av dem har allt man kan önska sig om man är en ”glad amatör”. Det finns även alternativ som kostar pengar men som inte kostar lika mycket som Photoshop.
Google är väl en ett bra ställe att börja sitt sökande…
Ett mycket avancerat och likvärdigt alternativ till Photoshop, men till ett betydligt billigare pris, är Corel Paint Shop Pro (PsP).
Har programmet själv (lagligt och köpt
) och det är störtkul att jobba & leka med!
Visst är psp helt underbart att "leka" med, håller jag med om :) jag har psp9, vilken version har du hjortronsylt?
#6 Har version XI :-)

Gimp är gratis och är väldigt avancerat…Ett bra alternativ för photoshop
?8 Och MYCKET bättre ska det bli när 2.6 släpps när GEGL är fullt implementerat. Ska tydligen bli ett rejält lyft. Vet inte när detta kommer att ske däremot och jag har inte provar 2.5 heller, så jag har ingen aning… (GIMPs versionsnummer fungerar tydligen så att ojämn siffra efter första punkten betyder att det är en icke stabil version av nästa jämna nummer, så 2.5 är en instabil version av kommande 2.6, det vill säga att när 2.5 blir stabil byter den versionsnummer till 2.6)
?5, om man nu får retas lite utan att bli utskälld och beskylld för att vara elak, men varför säger alla ”billigare pris” (istället för ”lägre pris”)? Det är ju produkten som är billigare, inte själva priset. Antar att det började en gång med att någon var lite lustig och så tog alla efter… Fast så här långt efteråt är det kanske inte så lustigt längre. ?

I bilden du bifogade står det vid "varningstriangeln" att du måste aktivera produkten, annars kommer du inte kunna använda den mer.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson