Hemside-hjälp
Jag är inte alls speciellt duktig på kodning och html och sånt, men försöker lära mig..
Iaf har jag kört fast lite på min hemsida! Jag skulle vilja få bort scrollen på menygrejen. Någon som vet hur jag ska göra?
http://www.freewebs.com/flyc/startsida.htm
Tack!
Frida
Testa ändra detta i meny ramen:
till
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#1 Fungerade inte :(
Hm! Du behöver troligen ändra i mall.htm, vad jag kan se.
Skicka mig ett PM med koden för mall.htm så kikar jag gärna på den åt dig när jag ändå sitter här ute på altanen med kaffekoppen. :-)
I den iframe som menyn öppnas skall du även ange att ingen scrollning skall synas. "scrolling="NO"
Som det ser ut nu:
Efter ändring:
// Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#4 Tack så mycket :)
Okej, nu kommer nästa problem :P Om man klickar på länkarna i menyn vill jag att sidan ska öppnas i den här grejen under menyn (ursäkta att jag inte kan html-språket så bra :P). Hur ska jag göra? Hoppas någon förstår :)
Tack

Om man klickar på "hem" nu så öppnas sidan i ett nytt fönster, hur får jag den att öppnas i grejen under menyn?

Ingen som vet? :/ Vore jätte tacksam för hjälp! Kommer liksom ingen vart på hemsidan annars :(

Ingen som vet? :/ Vore jätte tacksam för hjälp! Kommer liksom ingen vart på hemsidan annars :(
du ska nog länka den till main tror jag :)

Vad du ska göra är att döpa din Iframe i startsida.htm
Någonstans i IFRAME taggen så lägger du till name=namnet t.ex. :
""
Den behöver såklart inte heta main, men välj vad du vill.
Sedan går du in i mall.htm och ändrar länken så att den ser ut såhär:
<A
href="http://www.freewebs.com/flyc/startsida2.htm"
target="main">Hem
Där "main" ersätts med det namnet som du valt för din IFRAME.
Lycka till!

#10 Tack så jättemycket för hjälpen :D

Så lite så :) Bara säga till om du behöver mer hjälp. 

#12 Åh, tack =D
Det är fortfarande en del saker som jag vill ändra på!
Menyn, går "över" scrollern eller hur man nu säger.. går det att ändra på?
Och sen på sidan "kaninerna" så skulle jag vilja att alla bilder låg i mitten.. 
Någon som vet? Tack alla för hjälpen :)