Virus eller något annat?
Idag började det. När jag öppnar en web-sida ploppar det upp en ny web-sida med något spel. Inte varje gång, men 4-5ggr hittills idag.
Sökte igenom datorn som hittade ett par virus som nu är i karantän, men spelet fortsätter ploppa upp.
Vad är detta och hur blir man av med det?
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Ladda ned, installera och uppdatera. Scanna därefter.

Tack! Nyss hittade datorn ytterligare ett virus och sen dess har det inte dykt upp nåt. Vi får väl se om det är löst… Känns inte så överkul att ladda ner något på jobbdatorn precis.

Jag hade precis som du sidor som ploppade upp hela tiden,så jag laddade ner ett spywareprogram och gissa om den hittade saker!Även mitt virusprogram hittade trojaner.En fråga,om virusprogrammet hittar en trojan och byter namn på det,är trojanen ofarlig då?

Om den har fått ett nytt namn och inte har gjort femtielva kopior av sig själv, då kan den bli ofarlig, men många trojaner är svåra för virusprogrammen att få stopp på, så det går inte att ge ett generellt svar. Den som namnet byttes på lär bli ofarlig, exempelvis om det är en .exe eller .com eller .dll som har fått ett annat tillägg, så att den inte längre ses som en körbar fil.
Att byta namn är en karantänåtgärd, eftersom man kan byta tillbaka om det visar sig att antivirusprogrammet tog fel, sådant händer också.

med ett bra antivirus program och antispyware program bör man inte få ner något skit alls. Dessa program skall stoppa dem i dess linda.

En fråga till: Mitt virusprogram blockera ett ogiltigt TCP-fragment i en befintlig TCP-anslutning.Vad inenebär det?

Det kan ha varit en DOS-atack eller helt enkelt en glitch. Alltså, DOS-atack (Denial Of Service) betyder en snutt kod som gör att endera din webläsare eller servern som du laddar ifrån blockeras av en slinga som aldrig avslutas så att systemet fryses. Glitch betyder att något tillfälligt fel i överföringen kan ha skadat koden så att den blir ogiltig.