Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2911 ggr
[Norum]
2008-08-14 13:44
0

Firefox contra Windows

Jag märker att det är väldigt många som använde firefox istället för windows… Men vad är egentligen skillnaden? Vilka är argumenten för att byta?

[PeterWem]
2008-08-14 13:51
0

Firefox vs internet explorer menar du.

Snabbhet och många tillägg.

Lyckas du få virus med Firefox och tillägget NoScript när du surfar har du förtjänat det.

Med IE vågar jag inte gå ut på cracksidor, med Firefox och NoScript, inga problem.

Jenna-Gun
2008-08-14 14:11
0

Kan man inte ha båda då?

[PeterWem]
2008-08-14 14:12
0

#2 Svårt att avinstallera IE, så man är illa tvungen att köra med bägge ifall man vill ha FF.

[Norum]
2008-08-14 14:18
0

Ska se om jag ska prova FF.. Men är det snabbheten som är största vinsten vet jag inte om det hjälper, tycker det går undan som det är…

Inkanyezi
2008-08-14 17:05
0

Om du har senaste versionen av IE är den ju ganska kvick, men den har fortfarande problemen att den tekniskt kan gå ner djupare i systemet och att man som normalanvändare har dåligt/(inget) skydd mot makron av olika slag, som kan vara rätt elakartade.

Snabbast är annars Opera av de webläsare som arbetar i grafikläge. Opera behöver lite resurser för att komma igång, men när den väl körs så är den mycket snabb.

Sedan vänjer man sig ju vid den man har, så det kan vara svårt att byta från en till en annan, eftersom man tycker att den gamla känns bättre. Det finns ju till och med exempel på vana användare som inte vill uppgradera från IE6 för att dom inte vill ha flikar.

Största vinsten med FF är nog inte snabbheten, utan att man kan blockera skript på mycket enkelt sätt och att man kan få en del tillägg, exempelvis FastDial och en del andra som gör den mer lik Opera. För den som exempelvis har gjort Aftonbladet till startsida som dom vill att man ska göra, är NoScript och Adblock helt suveräna. Man slipper skripten och reklamen och kan gå direkt på texten. Aftonbladet och Expessen är typexempel på websidor som har fått för mycket skräp; inte ens med bredband laddar de fort, men med NoScript och Adblock blir dom riktigt kvicka.

[Norum]
2008-08-14 17:52
0

Ok. Då fattar jag bättre.. Glad Detta är ju en djungel ju och det är inte alltid så lätt att hänga med i svängarna.
Tack för kloka svar!

charlie
2008-08-14 18:28
0

Snabbast i alla matningar som jag har sett ar safari. Vet inte vilken matning som du refererar till?

Det som kommer bli valdigt intressant nar weblasare borjar ta upp Java6 som innehaller en inbyggd JS motor. Som ger FANTASIKT mycket snabbare JS prestanda an nagon av dagens weblasare. Gjorde nagra testmatningar med JRockit 27.5.1 JDK 6 och samma skript som tog 21 sek i IE6 och 18 sek i Firefox tog 0.9 sek i JRockit.

---

johan
2008-08-14 18:51
0

Vad som är snabbast beror lite på vad man mäter. Safari har varit snabbast på att rendera HTML och tolka javascript, men jag tror Firefox 3 gått om på båda punkterna. Däremot är tydligen Safari för iPhone 3g ruggigt snabb på javascript och på iterationer den snabbast av alla webbläsare. Vet inte hur WebKits nightly builds står sig, men Safari 3.1 är iaf inte snabbast längre. Nightly builds av Firefox ska också vara väldigt optimerade för snabbare JS-tolkning.

Opera har varit snabbast på JavaScript men är det inte längre.

Men grejen är att jag tycker sällan man märker av skillnaderna. Jag använder i huvudsak IE7, men kör Firefox 3 och Safari 3.1 ofta när jag testar saker. Även fast jag vet att IE7 ska vara mycket långsammare märker jag knappt det. Men det beror som sagt på vad scripten gör.

Mvh // Johan

[Norum]
2008-08-14 21:43
0

Börjar misstänka att det är som med allt annat… En smaksak. Glad

Kattmatte
2008-08-15 20:20
0

Förlåt att jag då halkar in i disskusionen. Men jag undrar hur det kan komma sig att en supporter kan tro att det skulle hjälpa med att ominstallera och skaffa Firefox när jag talar om att jag har problem med användarkontot i XP.

Sen undrar jag om man, när man anväder sig av Firefox är betjänt av uppdateringarna i Windows XP???

Var hämtar man lämpligast en download till Firefox?

Ojojoj … nu är det rörigt i knoppen här.

[PeterWem]
2008-08-15 20:23
0

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Och skyddet till firefox som gör att man kan surfa på majoriteten av sidor med elakartad kod https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/722

Kattmatte
2008-08-15 20:33
0

Bugar och bockar.

Måste fråga en sak till angående detta innan jag installerar. Funkar Firefox på Win XP?

[PeterWem]
2008-08-15 20:56
0

#12 Som en klocka

Kattmatte
2008-08-15 21:31
0

Tack så mycket för svar.  Skrattande

[PeterWem]
2008-08-15 22:05
0

#14 Ang. No Script finns här en bild och ett litet tips:

http://datorn.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6f499a66-e54d-4f2c-86db-4d185bb62980

Kattmatte
2008-08-15 22:17
0

Hej hopp!

Nu har jag installerat Firefox men jag saknar mina flikar.

Första gången jag öppnade Firefox så var det flikar men inte denna gången. Hmm … gjorde jag något fel eller ….???

Tack jag ska kika på länken du gav mig :)

[PeterWem]
2008-08-15 22:19
0

ctrl+T ger flikar. Därefter kan du trycka på en länk och hålla in ctrl samtidigt så blir det även där flikar.

Med detta tillägg kan du måla flikar med musen med: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6366

Kattmatte
2008-08-15 23:11
0

Tack för hjälpen, du är en pärla :)

Kattmatte
2008-08-16 00:15
0

En liten grej jag kom på att fråga är vilket e-postprogram ni använder er av?

[PeterWem]
2008-08-16 00:32
0

Thunderbird, också det från Mozilla.

Mycket bra inlärning av vad som är skräppost mm. finns tillägg till den med rättstavning och att den lägger sig i högra hörnet när man inte använder thunderbird.

Surftown ger ett bra tips om hur man konfigurerar eposten.

Går även att koppla hotmailkonton med två andra tillägg, webmail och webmail hotmail

Kattmatte
2008-08-16 11:21
0

Tackar, tackar!

Kattmatte
2008-08-16 11:32
0
[PeterWem]
2008-08-16 11:53
0

När du hämtar filer hamnar de i någon mapp i din dator. Jag har valt skrivbordet där jag sedan kan virussöka filen genom att högerklicka med mitt Avira Antivir.

För att välja destinationsplats går du in i Verktyg, inställningar,allmänt, spara filer till: Skrivbord. Du kan även där välja att stänga filhämtaren automatiskt när du laddat ned någonting färdigt.

Kattmatte
2008-08-16 11:59
0

Oj där hann du få upp informationen under tiden jag raderade mitt förra inlägg. Jag hittade filen och virussökte den :)

Nu ska jag installera Thunderbird.

Tack ännu en gång för all din hjälp. Du kommer troligtvis kunna hjälpa mig många gånger än. Vi har ju delade intressen vad gäller datorer och foto har jag sett *skrattar*

[PeterWem]
2008-08-16 12:23
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Adblock är ett bra tillägg till Firefox med. Mycket bra att blockera reklam med. Hur ofta hör man inte hur datorn varvar upp för att man besöker Aftonbladets sida där det ingår flash? Bara till att stänga av reklamen så slipper man det.

Tillvägasätt:

Efter installationen av tillägget får man upp en ruta med prenumerationer. Välj någon av dem.

Därefter ska vi testa blockera reklam. Bästa sidan att testa på är flashback.info eftersom där kryllar av reklam som är enkel att ta bort.

Vi högerklickar på en reklambild till höger och väljer Adblock bild. Då får vi upp en ny ruta där det står adressen till reklambilden, typ såhär:

https://static.flashback.info/img/b/116.gif

Här kan vi nu blockera reklamfilen. Men där finns ju minst 500 reklambilder till som behöver blockeras? Genom att ersätta 116 med en stjärna (*) kommer allt som skulle ha stått där ersättas, som som 116,115,1,205164,5 osv.

Så här ska det se ut när du sätter stjärnan:

https://static.flashback.info/img/b/*.gif

Tryck OK och vips, så försvinner alla reklambilder.

Du ser dock att där finns något kvar. Någon som rör sig. Och det är en Flashfil. Du gör samma sak med den. Antingen högerklicka och blockera eller vänsterklickar på någonting som ser ut som en vattenstämpel där det står blockera.

Då får du upp adressen:

https://static.flashback.info/img/b/474.swf och SWF innebär att den rör på sig.

Genom att blockera https://static.flashback.info/img/b/*.swf kommer aldrig rörlig reklam besvära dig mer från den sidan.

Skriver vi såhär kommer alla reklamtyper försvinna, eftersom vi valt att låta filtypen vara okänd.

https://static.flashback.info/img/b/*

Hoppas detta var tydligt nog.

Lägger upp en bild med skillanden på sidan.

Kattmatte
2008-08-16 12:30
0

Oj! Det var en hel del att lära om detta nya program. Men jag får beta av det efter hand :) Alltid kul att lära sig nya saker.

Men nu har jag hittat en ny fråga.

Jag hör att det plingar i min inkorg och jag ser att jag har ett litet kuvert nere i högra hörnet,alltså är det post. Men sedan går jag in för att se vad jag fått, då står det att de ligger i de lokala mapparna men jag hittar inte posten. Vart har den tagit vägen ???

[PeterWem]
2008-08-16 12:37
0

Här kanske:

Kattmatte
2008-08-16 12:56
0

Hm … nej så ser det inte ut hos mig.

Jag har flera konton och det verkar som om det är i ett annat konto som det kommer post. Men var hamnar det? I outlook kom det i samma ruta som allt annat.

Nu är jag förvirrad Foten i munnen

[PeterWem]
2008-08-16 12:57
0

Kan du visa hur det ser ut genom att trycka på knappen print screen som finns vid delete,insert,home osv och ladda upp bilden här?

Kattmatte
2008-08-16 13:02
0

Hmm … nu ska vi se om det fungerar.

Kattmatte
2008-08-16 13:03
0

jupp det gjorde det. Var bara tvungen att spara i ett annat filnam.

[PeterWem]
2008-08-16 13:10
0

Tror du får ta och skapa ett nytt konto för varje mail du har. Arkiv,nytt,nytt konto, konto för epost.

Kattmatte
2008-08-16 16:27
0

Så där ja nu är man i kontakt med världen igen. Här är det inte bara problem med att lära sig saker och ting utan här har man probs med sin internetleverantör också.

Ja jag får nog radera och starta om från början med Thunderbird.

Tack snälla för all hjälp.

Kattmatte
2008-08-16 16:31
0

Ännu en dum fråga:

Hur vet man att man kan lita på att scripten från en sida är okej???

Inkanyezi
2008-08-16 18:51
0

Frågan är inte dum, och svaret är att det beror på hur mycket man litar på den som står bakom sidan. Man kan aldrig veta i förväg om skripten som finns är snälla eller värre. Det är också lite olika vad man kan tänka sig att godta. Det finns till exempel sidor där man måste acceptera skript och cookies för att kunna utnyttja det som finns där, och det finns exempel på missbruk, som att sajter poppar upp fönster och lägger in dialogrutor med fula knep…(Exempelvis ett ergjudande om att skanna datorn för virus och som vill installera ett program - Gör aldrig det!)

Bland de tråkigaste är exempelvis Aftonbladet. Skripten är inte elakartade, men dumma och de tar resurser och visar saker som drar bort uppmärksamheten från vad man ville se.

Utgå ifrån att seriösa aktörer inte har elakartade skript, och sedan kan du prova om du alls vill ha dem när du går in på sidan. På många sidor måste man köra skript för att kunna använda menyer och gå djupare i sidans struktur; det gäller framför allt företag som säljer varor och har sin katalog upplagd på nätet. Med NoScript kan du slå av skript och koppla på dem som du vill.

Och utgå ifrån att när någon annonserar på nätet med skript så är produkten alltid undermålig, och du behöver den inte, och alltså behöver du inte se det där skriptet. Det är någon som vill pracka på dig något, och det som dom vill ha är så klart dina pengar.

[PeterWem]
2008-08-16 18:52
0

Jag ställer mig några frågor:

1. Kan jag använda sidan utan att den använder script? Hälften av alla sidor fungerar så länge man inte ska logga in eller se på rörliga inslag osv. Aftonbladets sida fungerar på det viset.

2. Är sidan tillförlitlig? Alla cracksidor och MSN-blockchecker går bort här. Aldrig att jag tillåter en sådan sida.

3. Behöver jag tillåta allt som finns på sidan exempelvis statistikprogram eller annat du inte känner till? Oftast räcker det med att du tillåter huvudsidan. Dock inte i Youtubes fall där du behöver tillåta huvudsidan Youtube.com och Ytimg.com.

#35 Var det inte Tv4:s nyhetssida som hade en reklambanner som var länkad till Kina och tankade ned en trojan i datorn i vintras? Något som kunnat förhindrats ifall man satt på No Script och inte tillät sådant.

Bilden som jag bifogar är en cracksida där jag med säkerhet vet finns en hel del elakt som försöker laddas i webbläsaren. Jag behöver inte tillåta sidan för att kunna söka på saker. Och jag litar absolut inte på den. Utan No Script eller med Internet Explorer skulle jag säkerligen fått varningar från min brandvägg.

Kattmatte
2008-08-16 19:36
0

PeterWem skriver

citat: Alla cracksidor och MSN-blockchecker går bort här. Aldrig att jag tillåter en sådan sida.

Nu undrar jag ju så klart vad det är för något???

Kattmatte
2008-08-16 19:45
0

Hmm … hur tyder jag denna bild då? Har jag tillåtit script utan att vilja det eller vad? Betyder inte S.et med röd ring och streck att jag har spärrat scripten?

[PeterWem]
2008-08-16 19:59
0

Cracksidor är sidor med lösenord osv för olika program. Oftast illegalt.

Msn-blockchecker är sidor när man kan lämna ut sitt MSN-lösenord till sidan för att den ska ta reda på vilka som blockerat en. Mycket dumt att göra så.

Ang. din andra fråga:

Du har tillåtit allt. Inget av dem är farligt, men av de tre grejerna är det endast Mingler.se du behöver för att allt ska fungera. Den är markerad med Fet text eftersom den är huvudsidan.

Google analytics är statistikprogram och tar reda på var du kommer ifrån, vilken dator du satt på och hur du hittade till sidan. Inga nackdelar att förbjuda denna sida.

Googlesyndication vet jag inte riktigt vad det är. Förbjud och se om allt fungerar som det ska.

Kattmatte
2008-08-16 20:19
0

Ojojoj nu blev det kaos på hjärnkontoret igen. Så det där stora S.et ska alltså inte ha en röd markering runt sig med streck över, för då har jag alltså tillåtit scriptet. Verkar ju väldigt bakvänt på något sätt, men det är väl bara att lära sig.

Men det där med CITERAR:
Msn-blockchecker är sidor när man kan lämna ut sitt MSN-lösenord till sidan för att den ska ta reda på vilka som blockerat en. Mycket dumt att göra så.

Detta förstår jag inte riktigt! Hur då lämna ut sitt lösenord? Man loggar ju in på MSN med lösenord och sedan kan man där blockera de man inte vill ha i listan till att kontakta en …. eller har jag missuppfattat saken?

[PeterWem]
2008-08-16 20:28
0

Du har missuppfattat saken. Hur vet du vilka som har blockerat dig?

Här kommer en bild med vilket av S:en som gör vad.

Kattmatte
2008-08-16 20:40
0

Tänk att du är en pärla Peter. Hade aldrig klarat ut det här utan din idoga hjälp, det hade i alla fall tagit mycket längre tid *skrattar*

Kattmatte
2008-08-16 21:17
0

Tillbaka till inlägg #25

Ja då det var alldeles perfekt förklarat. Nu är jag försedd med AddBlock också och fattar hur jag ska göra för att blockera reklamen på sidorna :)

Tackar!

Inkanyezi
2008-08-17 13:51
0

När du blockerar annonser med AdBlock (högerklick över annonsen) kan du ändra "masken" för det som blockeras, och det bör du i regel göra.

Det som kommer upp på raden när du väljer att blockera är adressen till just den annons som ska blockeras. Men du kanske vill att allt som kommer från det stället ska blockeras så att du slipper se sådana annonser igen, inte bara just den annonsen.

Så om det står: http://ad.adtoma.com/ads/någontingmerhär/xxx

så ska du radera det som står sist för att slippa fler annonser därifrån, och det kan löna sig att lägga in lite fler masker, exempelvis http://*/ads/

och http://ad. och http://*adtoma.com/

Lägg märke till punkten efter http://ad. som sitter där för att inte blockera alla websidor som börjar på ad utan bara alla som börjar med ad.

Du väljer själv vilken reklam du vill ha bort och vilken du vill se, men om du bara väljer att slippa se en viss bild så är det bara just det filnamnet som spärras.

Kattmatte
2008-08-17 15:14
0

Oj det där blev nästan lite överkurs för en annan Skrattande Men jag kommer kanske in i det också så småningom. Just nu är jag ganska nöjd med det jag har blockerat.

Men BOKMÄRKEN har jag lite svårt att komma underfund med hur jag ska handtera.

Tack snälla Inkanyezi för din hjälp.

Kattmatte
2008-08-17 15:21
0

Hmm … FireFox är ganska skumt egentligen. Går man in och skall göra inställningar så står det blandat på svenska och engelska. Varför inte hålla sig till ett språk för att göra det lättare för användaren?

Nu är jag inne på uTube och kan inte se på film. Vad är det för inställningar jag har fel då?

Kattmatte
2008-08-17 16:09
0

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player.

Är meddelandet jag får på YouTube.

Kattmatte
2008-08-17 16:23
0

Deras förklaringar är inte helt enkla att följa på Firefox (Klicka på knappen Bläddra .. Välj. Jag hittar ingen knapp som det sår bläddra på. Läs nedan:

Filhämtningar

Den här sektionen innehåller alternativ för hur Firefox ska hantera filhämtningar

Visa fönstret Filhämtaren när en fil hämtas

Med den här inställningen kommer Firefox att öppna fönstret Filhämtaren när du påbörjar en filhämtning.

Stäng det när alla hämtningar är slutförda

Välj det här alternativet om du vill att Firefox ska stänga Filhämtaren när alla pågående hämtningar är slutförda.

Spara filer till

Normalt sparas alla hämtade filer till Skrivbordet. Du kan välja en annan mapp att spara filerna i genom att klicka på knappen Bläddra…Välj….

Fråga alltid var jag vill spara filerna

Det här alternativet gör att Firefox kommer att fråga vid varje filhämtningstillfälle var du vill spara filen ( i stället för att använda standardplatsen som angetts ovan).

[PeterWem]
2008-08-17 17:53
0

Kom på varför inte Youtube fungerar för dig. Adobe flash är ju inte automatiskt installerat i Firefox. Finns här

guraknugen
2008-08-17 18:14
0

#46, det beror helt enkelt på att ingen orkat översätta allt. Det kanske finns för få svenskar i projektet, vad vet jag? Men vem som helst kan anmäla sig frivilligt att hjälpa till med översättningar och liknande. Det finns mycket jobb man kan hjälpa till med utan att vara särskilt tekniskt kunnig.

Själv har jag hjälpt till lite med översättning av diverse programvara, såsom dcraw, openoffice.org mm. Man behöver ju inte översätta hela programmet. Själv vet jag inte ens vad jag översatte. Fick en fil med engelska fraser som jag översatte och skickade tillbaka. Inte så svårt. Det svåra är när man får en kort mening som kan tolkas på flera olika sätt. Vet man inte sammanhanget blir man tvungen att gissa eller fråga den man fick filen av. Det kanske är därför man kan se så roliga översättningar ibland.

Spelade lite KPatience (patiensprogram för KDE, funkar även i Gnome) och upptäckte att det vanliga Klondike (den där vanliga patiensen som alltid finns med i alla sammanhang) bara drog ett kort åt gången från högen. Hittade ingenstans att ställa in detta, men hittade var man byter patiens någonstans. Då visade det sig finnas TVÅ Klondike i listan: Klonidke och Klondike (rita 3). Det var ju det sistnämnda jag var ute efter. Rita 3 = Draw 3 = Dra 3. Ibland får man översätta från svenska till engelska och sedan tillbaka till svenska igen för att det ska bli rätt. Den stackars översättaren visste säkert inte vad Klondike var och översatte så gott det gick, men ack så fel det blev.

Kattmatte
2008-08-17 19:06
0

Jo men adobe flash har jag installerat men jag vet inte om det är spärrat på något vis i inställningarna.

HAhaha … ja översättning kan nog vara svårt. Ser jag ju när jag går in på google och ska översätta något jag inte vet vad det betyder. Det kan bli väldigt knepiga meningar och man får gissa sig till hur det skulle kunna stå.

Nu är jag ju som sagt väldigt urkass på engelska.

[PeterWem]
2008-08-17 19:15
0

#51 Ser det ut så här i No Script:

[PeterWem]
2008-08-17 19:16
0

Och har du detta i inställningarna:

guraknugen
2008-08-17 23:53
0

Här kan du se om din Java fungerar och vilken version du har.

Här kan du se om din Flashinstallation fungerar och vilken version du har. Håll bara muspekaren över ”About” så ser du.

Kattmatte
2008-08-18 12:57
0

Svar på #52 - 53

Ja mina inställningar är precis desamma.

Svar till #54

Tyvärr klarar jag nog inte ut detta så bra som jag önskar. Finner ingen anka på JAVA sidan och heller inget "ABOUT" på ADOBES sida. Jag är leden men så är det Gråter

Förmodar att detta tyder på att mina inställningar inte är rätt och att det inte fungerar som det ska på min dator.

[PeterWem]
2008-08-18 13:46
0

Testa gå ut på de bägge sidorna och välj Tillåt script globalt. Fungerar det inte då heller är det inte No Script som hindrar.

Kattmatte
2008-08-18 14:09
0

På ADOBES hemsida ser jag hur F.et rör sig när jag öppnar sidan men inte när jag för pilen över ABOUT.

På JAVA finns ingen ANKA.

Jag är nog ett hopplöst fall Gråter

guraknugen
2008-08-19 00:20
0

På sidan jag länkade till (Flash) finns ju två rutor, en ADOBE SHOCKWAVE PLAYERoch en ADOBE FLASH PLAYER. I detta fallet är det ADOBE FLASH PLAYER som gäller.

Prova att klicka på About då. Fungerar det?

Om inte, misstänker jag att du visserligen har Flash installerat, men en allt för gammal version. Hur du tar reda på vilken version du har på Flash, om inte att klicka på About fungerar, vet jag inte, eftersom du har Windows, så någon annan får berätta hur du ska göra.

Senaste versionen för Windows är just nu tydligen 9.0.124.0, i alla fall. Börjar numret i ditt fall på något annat än 9, så kan jag nog nästan garantera att det är det som är felet. Installera i så fall senaste versionen och försök igen.

Fast det är kanske ändå inte det som är felet, eftersom det fungerar i Internet Explorer…

Firefox har en mapp där alla tilläggsprogram (plugins) ligger. Vet inte var den ligger i Windows, så även den biten överlämnar jag åt någon som vet. Hittar du den (du kan ju söka på mappar som heter plugins om inte annat), kolla då att det finns någon fil där som heter något som för tankarna till Flash, har dock ingen aning om vad. I mitt system heter den flashplugin-alternative.so, men antar att den ska heta något som slutar på .dll när det gäller Windows. En vågad gissning: flashplugin.dll?

Nåja, kolla först om du har senaste versionen. Om nej, installera den. Prova igen. Fråga mer om det fortfarande inte fungerar…

guraknugen
2008-08-19 00:20
0

Och, jag glömde, ha tålamod. Ibland tar problem ganska många meddelanden fram och tillbaka att lösa.

Dragonrebell
2008-08-19 01:00
0

#47 Råkade ut för samma sak på Youtube. Jag sa åt No script att tillåta sidan tillfälligt. Det löste saken. No script hade spärrat javascript på just den sidan. Jag har flash installerat…så det var inte det. Kanske fungerar för dig med?

[PeterWem]
2008-08-19 01:39
0

I firefox 3, Verktyg,tillägg,insticksmoduler så ser man vilken version man har på tilläggen.

guraknugen
2008-08-19 10:51
0

Visst ja, tänkte inte på det…

Kattmatte
2008-08-19 17:55
0

Tack alla goa vänner för hjälp och stort tålamod med mig och mina problem Skäms

Nu kan även jag njuta av YouTube Skrattande

guraknugen
2008-08-21 14:09
0

Kanon. Vad var det som visade sig vara fel till sist?

Kattmatte
2008-08-21 17:50
0

Det kan jag dessvärre inte säga. Jag duttade hit och dit i script och liknande och stängde sedan av datorn och när jag startade upp den igen så funkade det när jag gick i på youtube nästa gång. Antingen var det omstarten av datorn eller så var det helt enkelt fel på YT:s sida just då när jag var inne och jag inte fick det att fungera. Jag vet inte.

guraknugen
2008-08-21 18:02
0

Det sista låter ju lite knasigt i och för sig. Se ditt eget inlägg #47, där YouTube-problemet tydligen startade för fyra dagar sedan. Att det skulle vara fel på deras sida i fyra dagar låter ju lite konstigt, bland annat eftersom det fungerat bra för bland andra mig… och har du inte startat om datorn på minst fyra dagar?

Det avr nog det där duttandet som hjälpte…

Men huvudsaken är ju att det fungerar nu.Cool