Spela in musik...
Här kommer en fråga från en total-novis på detta med datorer.. jo,jag klarar lite..
Det är så att min son spelar trumpet och vi har provat med att spela in honom på datorn. Har använd ljudinspelaren som finns i min dator.. men, där kan vi bara spela in 60 sek… och det räcker inte så långt. Provade idag med att klicka på inpelningen medan den gick.. och då fick jag mer tid.. men det blev ju ett fult hack i musiken sen..
Någon som vet hur man gör, eller om det finns något annat program som man kan använda. Har inte råd att köpa nåt dyrt program.. finns det några gratisprogram för sånt här??
Hoppas att någon förstår vad jag menar…
KinaD

Om du menar vanliga ljudinspelningsprogram så finns det säkerligen en hel del, pröva att googla på det så kanske du får fram nyttig information.
Finns många alternativ att spela in ljud på med mikrofon till datorn. På den här sidan hittar du några helt gratis program att använda.
Använder själv Creative MediaSource Player som kom med gratis i programvaran till en (billig) mp3 spelare.

Tackar. .. ja där ser ut att finnas en hel del.. får kolla igenom och kanske be sambon kolla också vilket han tycker jag skall testa.
Det är vanlig ljudinspelning jag skall försöka göra, men den ljudinspelare som finns i dator nu är bara 60 sek inspelningstid.. Har lust att prova med att spela in grabben när han spelar trumpet och ev, bränna en skiva för honom..
Tackar så jättemycket för tipsen..
KINA