Håller på att krascha.
Jag tror att min dator håller på att krascha. Ibland så försvinner startfältet, men kommer tillbaka efter en stund. Jag tror att det bara är på min andvändare. Sedan, så när jag är på nätet så kommer det upp typ reklamhemsidor & poker. Vissa hemsidor är helt sega. (te.x hotmail) Snälla, tacksam för allt hjälp !
MVH//Sashhi, på kanin.ifokus.
Not your mom, not your milk.
Troligen fått in en Trojan. Scanna och rensa datorn till att börja med och se vad du får fram.
Det låter inte som om den håller på att krascha, men du kanske har fått in något program eller skript i datorn som du inte vill ha där.
Det finns ett tillbehör som heter hijackthis som du kan ladda ner från nätet och som kan visa alla saker som körs i datorn. Om du postar en logg från hijackthis så finns det säkert någon här som kan hjälpa dig att ta bort det som inte ska vara där.
Det blev lite bättre nu när jag scanna datan, hade två virus. Men det är fortfarande lite knäpp. Startfältet försvinner fortfarande ibland.
#1 - Vi har bara WinAntiVirus Pro, tar inte den bara bort virus ?
Finns massor av (gratis) online antivirusprogram att använda. Här är ett förslag Installera, tuta och kör.
Många mina vänner har föreslagit Nod32. Var finns den att ladda ner ? Om det går. Jag har troligen fått in en Trojan.
Håller på att ladda ner SystemErrorFixer nu, ska även ladda ner Nod32, om jag hittar var man gör det.
Sashhi du kan köra en antivirusscanning från nätet. Jag brukar emellanåt använda housecall vilket är gratis att köra från nätet. Det kollar inte bara efter virus utan även olika spionprogram. Tar väl nån timme att köra hela för det gör en ordentlig genomgång. Sen beror ju tiden även på vilken uppkoppling du har.
Annars ska det även gå att köra från nätet från f-secure aldrig provat men ska gå.
När det gäller nod32 så ska det gå att ladda hem här.
En tips bara om du kör från nätet. Se till att kört diskrensning först och tagit bort en del av dom coockisar du har för det gör att det går snabbare plus att en del "varningar" uteblir. För åtminstone housecall tar även med dåliga coockisar.
Är det bara jag som reagerar på att trådskaparen säger att hon har WinAntivirus pro här i forumet???????
Winantivirus pro ÄR ju en trojan!!!!!!
Läs.
http://www.xp-vista.com/spyware-removal/winantivirus-pro-2007-removal-instructions
http://research.sunbelt-software.com/threatdisplay.aspx?threatid=44353
http://www.removeadware.com.au/articles/winantiviruspro/
Först laddar du hem SuperAntispyware och kör en skanning med det och plockar bort alla adware och trojaner.
Sen laddar du hem NOD32 på www.eurosecure.com (svenska avdelningen för NOD32 och alltså inte bara en återförsäljare som www.nod32.se)
Lite om winantispyware pro….
"_WinAntiVirus Pro, also known as XP Antivirus 2008 or WinAntiVirusPro, is a counterfeit anti-spyware software that causes unspeakable nightmares for computer users. WinAntiVirus Pro usually installed itself onto your PC without your permission, through Trojan and virus. WinAntiVirus Pro will greatly degrade the performance, generate system errors, display fake system alerts or fake security alerts to trick user to buy the Paid Version of WinAntiVirus Pro. (If your homepage is hijacked, your browser might redirect you to winantivirus .com) (New variant is also known as Trojan.Win32)"
_Kanske inte konstigt att din dator blir segare och segare.

Har inte kollat tråden förän nu… Men ack så ironiskt…

#9 Ok… min sabo har nyss fått in skiten i sin dator!! *suck*
"Först laddar du hem www.superantispyware.com/ Länken öppnas i ett nytt fönster" rel="noopener noreferrer" target="_blank">SuperAntispyware och kör en skanning med det och plockar bort alla adware och trojaner.
Sen laddar du hem NOD32 på www.eurosecure.com (svenska avdelningen för NOD32 och alltså inte bara en återförsäljare som www.nod32.se)"
Löser detta hela prob? Har Sett en del andra svar på andra ställen…men just nu känns det säkrast här av någon anledning!!
Tacksam för svar //Anna
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Är det "bara" dessa symtom som trojan.win32 uppvisar? Tror att jag har åkt på denna men som nu tackvare NOD32 plus Maleware borde vara fri från. Det som slog mig är att jag inte har upptäckt ngr såna symtom som att webbläsaren strular eller ngt med datorn. Men jag kör Firefox som läsare. Kanske påverkar? Det som jag har upptäckt…när jag tänker efter är att MSN brukar kunna hänga sig ibland. Kan trojanen ha varit orsaken till det? Nu vet jag ju inte om det kommer att ske i fortsättningen med…med MSN…är ju lite ostabilt överlag, men en tanke bara.